Kad nema škole, nema ni javnog prijevoza

(M. RIMANIĆ)
(M. RIMANIĆ)

Područje Pazinštine, Grada Pazina i šest susjednih općina, obuhvaća veći dio središnje Istre. Na tom području živi znatan broj stanovnika treće životne dobi, a među njima ima i onih koji nemaju vlastiti automobil ili nisu sposobne njime upravljati. Njima bi za dolazak u Pazin liječniku, u ljekarnu ili za neki drugi posao dobro došao javni prijevoz. Ali ništa od toga. Kad nema nastave, kad su škole zatvorene, na Pazinštini nema javnog prijevoza. Izuzetak su neki linijski autobusi čije usluge mogu koristiti jedino oni koji žive u blizini prometnica kojima ti autobusi prolaze.

Za vrijeme trajanja nastave voze redovite školske linije u svim smjerovima iz kojih učenici osnovne škole dolaze u Pazin. Međutim, mogu li građani koristiti usluge prijevoza školskim autobusima, budući da zbog nepostojanja lokalnog linijskog prijevoza ne postoji druga mogućnost, osim automobilom? Pitanje je to koje je postavila pazinska vijećnica Vesna Ivančić. To, dodaje, predstavlja problem za osobe treće životne dobi, i to zbog velike disperziranosti naselja.

Iz riječkog Autotransa na adresu Grada Pazina, odnosno Odjela za samoupravu, upravu i društvene djelatnosti stigao je odgovor u kojem se navodi: "Autotrans Rijeka je kroz usklađivanje županijskih linija ishodovao dozvole za županijski prijevoz tako da će se svi putnici moći koristiti javno linijskim prijevozom". Gradska pročelnica Nevija Srdoč od Autotransa je potom zatražila pojašnjenje koju uslugu obuhvaća javni linijski prijevoz, odnosno hoće li se određene linije uz školske autobuse voziti i drugi autobusi ili će autobusi za prijevoz školske djece na definiranim linijama prevoziti i građane. Taj odgovor od Autotransa, unatoč brojnim požurnicama, Grad čeka dva i pol mjeseca.

Unatoč prepisci Pazina i Rijeke, usluge školskih autobusa u praksi ponekad koriste i drugi putnici, a karte plaćaju po važećim cijenama za određene linije. Naime, prema dosadašnjim iskustvima na Pazinštini vlada malo zanimanje za usluge javnog prijevoza pa se može postaviti pitanje opravdanosti uvođenja linija za građane. Naime, i neki školski autobusi voze poluprazni, a učenici kojima su namijenjeni svakodnevno stopiraju kod starog vrtića ili starog vodovoda. (M. RIMANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter