Kad god smo napravili nešto značajno bili smo zapamćeni

Promocija je na momente ličila na dobro režirane televizijske talk show programe
Promocija je na momente ličila na dobro režirane televizijske talk show programe

Prepuno zagrebačko satiričko kazalište Kerempuh ugostilo je u ponedjeljak navečer renomirane stručnjake i poznavatelje hrvatskog identiteta i imidža, ali i popularne zabavljače, kako su  na ležeran, slikovit i duhovit način ponudili odgovor na provokativno pitanje - kakvi su Hrvati, odnosno kakav je naš identitet i imidž u svijetu. Povod susretu bila je promocija nove knjige dr. Bože Skoke "Kakvi su Hrvati", našeg priznatog komunikacijskog stručnjaka i autora više djela koja obrađuju identitetska pitanja.

Promociju koja je na momente ličila na dobro režirane televizijske talk show programe, vodila je Sanja Doležal, a uz autora sudjelovali su: dr. Robin Harris, povjesničar s Oxforda i bivši savjetnik britanske premijerke Margaret Thatcher, koji je objavio jednu od najboljih svjetskih knjiga o povijesti Dubrovnika, američka književnica Julienne Eden Bušić, koja je iz ljubavi postala Hrvatica, dr. Ivo Žanić, profesor Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, Predrag D. Grubić, publicist i komunikacijski stručnjak, direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, te dr. Boris Beck, poznati publicist i profesor, urednik Skokine knjige. U programu su sudjelovali i posebni gosti: Mila Elegović, Matej Meštrović, Vedran Mlikota, Đani Stipaničev i Miroslav Škoro koji su humorom, satirom i glazbom ilustrirali hrvatski identitet.

Dr. Harris istaknuo je kako Britanci prepoznaju Hrvatsku jedino kao turističku destinaciju te kako ju smatra malom, ali junačkom zemljom. Julienne Eden Bušić je rekla kako u SAD nije prepoznatljiv ni jedan hrvatski književnik, jer se premalo djela prevodi na engleski i premalo radi na promociji vlastitih velikana, dodajući kako je na tom području zakazala diplomacija. Profesor Žanić je ukazao na kompleksnost hrvatskog identiteta, budući da je Hrvatska sastavljena od povijesnih regija koji nose svoje specifične identitete i mentalitete, ali je to ujedno i nacionalno bogatstvo - zaključio je!

"Vlastiti identitet moram isprazniti od stereotipa i mitova kako bi napredovali" – rekao je Predrag D. Grubić te dodao: "Mi jesmo malen narod i to se mora shvatiti, ali kad god smo napravili nešto značajno bili smo zapamćeni". To sto smo mali narod ne znači da ne možemo stvarati velika djela i biti prepoznatljivi u Europi i svijetu - dodao je Skoko, napominjući kako se više ne možemo izvlačiti da smo mlada država: "Krajnje je vrijeme da nas svijet upozna ne samo kao lijepu turističku zemlju već kao i kreativnu i poduzetnu državu bogate kulture...". Skoko je govorio i o imidžu Hrvatske među susjedima, naglasivši kako je najpozitivniji stereotip o Hrvatima među Srbima - da smo kulturni, Slovenci kažu da smo ljubomorni, a Crnogorci da smo radišni.

Urednik knjige dr. Beck je naglasio kako je knjiga kritična i argumentirana dijagnoza hrvatskoga društva, ali dobronamjerna i poticajna, dodajući kako se autor bori za istinu o Hrvatima koliko god ona bila privlačna ili manje privlačna jer se dobar imidž može temeljiti samo na istini, a ne fikciji. (Priredila B. Ć. J.)


Podijeli: Facebook Twiter