Grešaka u državnoj maturi ne smije biti, kazao je ministar Željko Jovanovic uoci predstavljanja zakljucaka radne skupine koja je, pod vodstvom Marka Alerica, docenta na Odjelu kroatistike Filozofskog fakulteta u Zagrebu i umirovljenog profesora Dragutina Rosandica, analizirala sporne testove iz hrvatskog jezika s ovogodišnje državne mature kako bi utvrdila je li u njima bilo nepravilnosti na koje su upozoravali maturanti.
Clanovi radne skupine samostalno su riješili svaki zadatak iz ispitne knjižice i pritom oznacili sve uocene pogreške ili propuste, strukturalne, sadržajne, jezicne, metodicke... i zatim ih zajednicki proucili i zakljucili da su u državnoj maturi postojali propusti u opcoj uputi, strukturi ispitne knjižice, ali i propusti u konkretnim zadacima.
Ono što je zanimljivo, zakljucili su da je test osnovne razine podjednako težak, ako ne i teži od testa više razine, a zadaci iz književnosti previše se odnose na nespecificno razumijevanje predloška, a premalo na književno-teorijsko i povijesno znanje ucenika. Mnoga od njih nisu u korelaciji s onim što ucenici trebaju znati u redovnoj nastavi i, upozorili su, previše zalaze u podrucje psihologije i zahtijevaju razumijevanje psiholoških karakterizacija likova.
Predsjednik strucne skupine Karlo Rosandic je kazao da je test iz hrvatskog raden na konceptu iz devedesetih godina prošlog stoljeca i ne može se primijeniti na suvremenom obrazovanju te da krivnju za rezultate lošije od ocekivanja ne treba prebacivati na ucenike, cak i ako nisu dovoljno ucili i radili, jer je u testu pronaden cijeli niz nepravilnosti, a ucenici, po ocijeni 12 strucnjaka, sveucilišnih i srednjoškolskih profesora, nisu imali niti dovoljno vremena za rješavanje testa.
Zamjeraju što testovi nisu imali rjecnik manje poznatih rijeci i pojmova jer su mnogi tekstovi na arhaicnom cakavskom dijalektu.
Radna skupina ima primjedbe na više pitanja pod brojevima 7, 16, 23, 35, 39, 51 i 59 u testu više razine. Primjedbe se uglavnom odnose na cinjenicu da je ponudeno više odgovora koji bi mogli biti tocni. Na osnovnoj razini sporna su pitanja pod brojevima 2, 15, 16, 18 i 22. U gotovo svim pitanjima nudi se više odgovora koji mogu biti tocni, dok kod pitanja pod rednim brojem 18 nije dovoljno jasno koju bi stilsku figuru ucenici morali identificirati.
Da je 18. pitanje u testu osnovne razine bilo nerazumljivo, složili su se i u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja i za to pitanje, kao iza 35. pitanje za višu razinu, priznali su jedan bod.
Ministarstvo ce Nacionalnom centru poslati preporuku da prouci zakljucke radne skupine i donese odluku koja nece oštetiti niti jednog ucenika.
Ministar Jovanovic je kazao kako ga ljuti nedovoljna samokriticnost autora testova, te je upozorio da ce za sve greške netko morati snositi odgovornost. (Novilist.hr)
Sirovatka: NCCVO je odradio dobar posao
Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanje (NCCVO) Goran Sirovatka ustvrdio je u ponedjeljak uvecer da je njegov strucni tim pri izradi testova državne mature odradio dobar posao oko kojega se, smatra, digla nepotrebna tenzija.
Nakon što je ministar obrazovanja Željko Jovanovic prozvao NCCVO zbog grešaka u maturalnom testu iz hrvatskog jezika i književnosti te porucio da ce netko za to morati snositi odgovornost, Sirovatka je u izjavi za Hinu ustvrdio da se on osobno ne osjeca prozvanim, a izjave ministra, kaže, ne želi komentirati. (Hina)
Sirovatka je istaknuo de je testove izradila radna skupina, sastavljena od najkvalitetnijih nastavnika, sveucilišnih profesora i psihologa, koji su, kaže, isto tako strucni kao i tim koji je okupio ministar.
"Sada je najvažnije da se maturanti smire i da se matura nastavi u miru", porucio je ravnatelj NCCVO-a.