Još dva broda za Uljanik Plovidbu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uljanik Plovidba u srijedu je objavila da je ovog tjedna ugovorila gradnju dvaju brodova za prijevoz rasutih tereta, takozvanih bulk carriera, svaki nosivosti 52 tisuce tona. Navedeno je da su novogradnje oznacene brojevima 490 i 491, a ugovoreni rokovi primopredaje su srpanj i kolovoz 2013. godine.

Pulski brodar objavio je da je posao sklopio sukladno Strategiji obnove flote do 2015. godine te da je ugovor potpisao predstavnik njihove tvrtke kceri Uljanik Shipmanagementa. No, nigdje nije navedeno s kojim je brodogradilištem sklopljen posao gradnje brodova.

Jednako je postupio i Nadzorni odbor ovog pulskog brodara kada je prije pola godine dao suglasnost direktoru Dragutinu Pavleticu da zakljuci ugovor o gradnji dvaju brodova za prijevoz rasutih tereta, ali nije receno - s kime. No, nakon nekog vremena objavili su da je to Uljanik.

Hoce li Uljanik Plovidba u Uljaniku graditi još dva bulka? Jasno da hoce! A na to nedvojbeno asociraju brojevi novogradnji 490 i 491. Zadnji brodovi u Uljanikovoj knjizi narudžbi, naime, upravo su oni oznaceni brojevima 488 i 489, koji se grade za Plovidbu.

Komentar na ugovorenu gradnju još dva broda zatražili smo od predstavnika Uljanika i Uljanik Plovidbe, no nikakav odgovor nismo dobili ni iz Ureda za odnose s javnošcu pulskog brodograditelja, ni od direktora pulskog brodara. Stoga ostaje nepoznanicom je li gradnja dva nova bulka ugovorena po jednakim nacelima kao prva dva.

Podsjecamo da je prilikom najave sklapanja prvog ugovora Pavletic izjavio da je doba krize trenutak kada treba graditi brodove jer su cijene niske, a uvjeren je da ce ovaj tip broda donijeti puno posla.

- Kada cijene brodova porastu, zajednicki cemo odlucivati o mogucoj prodaji ovog broda. Ovo je prijelazno rješenje u doba krize, iznio je tada Pavletic.

Da ce o mogucoj prodaji ovih brodova odluciti zajednicki, jasno je svima: menadžeri Plovidbe vrlo su složni s menadžerima Uljanika, buduci da zajedno drže vecinski paket u Uljanik Plovidbi. No, pitanje je hoce li te tvrtke dijeliti i zaradu nakon preprodaje broda ili ce ona pripasti samo jednoj strani, i to onoj koja bude osigurala novac za tu financijsku konstrukciju. (P. GREGOROVIC)

PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. VIŠE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter