Sredinom ovoga tjedna u Poreču počinje gradnja četiri velika rotora na važnim državnim i županijskim prometnicama, koji neslužbeno nose nazive svojih lokacija - Vrvari, Parens te veliki i mali rotor u uvali Molindrio.
Završetak radova predviđen je do kraja ove godine, a ukupna vrijednost izgradnje tih kružnih tokova, uz rekonstrukciju jednog klasičnog raskrižja u Bonacima, iznosi 31 milijun kuna, što financiraju Hrvatske ceste, s čijim smo predsjednikom Uprave Edom Kosom razgovarali uoči početka radova.
Najveći od navedenih je rotor Vrvari, koji se gradi pokraj istoimenog naselja, na raskrižju državne ceste Poreč - Pazin i porečke obilaznice, blizu sadašnjeg montažnog rotora. Promjer rotora iznosit će 59 metara (i bit će veći od onog u Špadićima), a imat će dvije vozne trake, desna skretanja i pet krakova. Jedan od njih vodit će na cestu prema centru Poreča, drugi na cestu prema Pazinu, treći na postojeći sjeverni dio obilaznice, četvrti na budući južni krak obilaznice te peti na odvojak za Vrvare, koji će ujedno postati glavni ulaz u ovo naselje.
- Riješeni su svi imovinskopravni odnosi, a Grad Poreč i ŽUC ishodili su građevinske dozvole. Radovi su na ovom, kao i na svim ostalim rotorima, ugovoreni s pulskom tvrtkom Cesta, a s PDV-om će koštati 8,7 milijuna kuna, kaže Kos.
Pripremni radovi već su počeli i na rotoru kod trgovačkog centra Parens, odnosno na sadašnjem semaforiziranom raskrižju na kojem se spajaju županijska cesta Novigrad - Vrsar i državna cesta Poreč - Pazin, pokraj sportske dvorane Žatika. U njega Hrvatske ceste ulažu, s uključenim PDV-om, 8,3 milijuna kuna. Promjer ovog rotora iznosit će 32 metra i imat će jednu voznu traku.
Kad Grad Poreč riješi imovinskopravne odnose, počinje i gradnja velikog rotora u uvali Molindrio, na križanju županijske ceste Poreč - Vrsar i spoja ceste za Mugebu. Na potonjoj prometnici izgradit će se i jedan manji rotor, koji će biti spoj za budući akvapark. Na velikom rotoru spajat će se cesta koja vodi prema Bijeloj Uvali i Vrsaru, cesta prema Poreču, budući južni krak porečke obilaznice i cesta prema Mugebi te glavni priključak za akvapark. U sklopu ovoga zahvata položit će se HEP-ova infrastruktura i kanalizacija, a radovi uključuju i rekonstrukciju ceste prema Vrsaru u duljini od jednog kilometra, kojom će se ukloniti sadašnji opasni zavoji. Promjer budućeg većeg rotora iznosi 50, a manjeg 18,3 metra.
- Radovi na ova dva rotora koštat će, zajedno s PDV-om, 12 milijuna kuna, a financiraju se iz programa Hrvatskih cesta kao pomoći županijskim upravama za ceste, dodaje Kos.
Osim kružnih raskrižja, Hrvatske ceste do kraja ove godine sanirat će i opasno klasično raskrižje u Bonacima, na državnoj cesti Poreč - Pazin, što s PDV-om iznosi 2,1 milijun kuna, a radovi su povjereni poduzeću Istarske ceste.
Od sredine ovoga tjedna na snagu stupa i privremeni prometni režim koji će biti na snazi za trajanja radova na rotorima. Promet će se s porečke obilaznice odvijati zaobilazno preko privremenog puta koji će biti otvoren, gledano iz pravca obilaznice, na desnom kraju prema naselju Vrvari i koji će se spajati na cestu Poreč - Pazin. Za vrijeme gradnje rotora kod Parensa promet će se odvijati kroz grad, preko semafora kod bolnice ispod vrtova kod Cantine te semafora kod glavne pošte prema semaforima osnovne škole i obrnuto. Na zaobilazne pravce vozače će usmjeravati privremena prometna signalizacija. (V. HABEREITER)