Dosta je bilo klasične i općenite promocije Hrvatske kao turističke destinacije na svjetskim sajmovima. To je bilo vidljivo već na prvom značajnom turističkom sajmu World Travel Marketu (WTM) u Londonu početkom studenog, prvom u nizu međunarodnih sajmova u Europi za iduću godinu.
Doduše, štand, koji je lani upravo na WTM-u i promoviran, ostao je isti i prenosio je jednaku općenitu poruku kao i godinama dosad - "Dođite na Mediteran kakav je nekad bio", ali je zato na konferenciji za novinare upriličena promocija hrvatskih vina - istarskih, slavonskih i dalmatinskih. O njima je govorio poznati svjetski stručnjak Joe Wadsack, koji se proslavio kao Wine Guru The Sunday Expressa i Good Food Chanella, svojim knjigama o vinima te specijaliziranom vinskom blogu.
Prvi je to korak u promjeni promocije hrvatskog turizma prema stranim tržištima koja će se vrlo brzo specijalizirati i privlačiti predstavljanjem turističke ponude posebnih interesa poput vinskog turizma, cikloturizma, avanturističke ponude, seoskog i kulturnog turizma, što je i definirano u prijedlogu Strategije razvoja hrvatskog turizma.
Led je probio upravo vinski turizam, a okupljeni strani novinari na sajmu su uz prezentaciju istodobno mogli i kušati sva vina o kojima je Wadsack govorio - Matoševićevu Antica malvaziju iz 2008., Krauthaker Graševinu – izbornu berbu posušenih bobica iz 2009., Kozlovićevu Malvaziju - berbe 2011. te Tomićev Plavac mali barrique iz 2007. godine.
Wadsack je pritom hvalio raznolikost hrvatskih vina i kvalitetu autohtonih domaćih sorti. A o njima i sam priznaje, do prije par godina nije ni znao. Ono što ga posebno oduševljava je raznolikost Hrvatske, a najviše riječi hvale imao je upravo za Istru. Najdraža sorta vina mu je istarska malvazija, a ljubitelj je i pošipa.
- Bio sam u Rovinju i unutrašnjosti Istre prije šest mjeseci i bilo je predivno. Oduševili su me nevjerojatni pogledi i savršeno vrijeme. Čovjek ne može ni zamisliti kako je kod vas predivno. Ujedno sam pio fantastična vina. Da vam budem potpuno iskren, nisam baš bio preoptimističan glede njih.
Pomislio sam si, barem će to biti uzbudljivo novo iskustvo. A bilo je vau. Nema zemlje na Mediteranu koja je toliko privlačna. Ako odete na Korčulu ili Dubrovnik, doživjet ćete pravu mediteransku ljepotu, ali i dobar omjer cijene i usluge te kvalitete. Uz to, pit ćete i dobra vina po povoljnim cijenama, poručio je ovaj vinski stručnjak.
Vjeruje da bi se vrlo brzo u Poluotok i njegove enogastronomske delicije zaljubili i oni Britanci koji ovdje još nisu bili.
- Neka je malvazija bogatija okusom, neka je teža, neka uzbudljivija. Probao sam mnoge, ali najviše sam ostao impresioniran vinima Ivice Matoševića, Kozlovića, Roxanicha, Clai te Piquentuma koji je po meni jedan od tri najbolja proizvođača u Hrvatskoj. On zna napraviti veoma specijalna vina. Volim i prirodna vina od Claija, ali njegova filozofija proizvodnje vina je za mene preluda, ističe Wadsack.
Na pitanje može li se Istra u vinskom svijetu, ili barem svijetu ljubitelja enogastronmije pozicionirati kao nova Toscana, ovaj vinski stručnjak kaže da ne. Glavni razlog je što je po njemu Toscana prekomercijalizirana i precijenjena.
- Ona je uistinu predivna, međutim tamo se prodaje jako puno smeća. Ja bih Istru usporedio s talijanskom regijom Marche koja je iskrena u svojoj visokoj kvaliteti. Istina, cijene su im visoke, ali one sve je vrijedno tog novca, zaključuje britanski stručnjak, koji ocjenjuje da će Hrvatska sa svojim vinima na Otoku vrlo skoro postati velika zvijezda. (Barbara BAN)