Jedinstven spoj orgulja i violoncela

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što je prvog dana rujna u umaškoj župnoj crkvi Marijina Uznesenja održan prvi, na istom je mjesto održan i šesti, završni koncert ovogodišnjeg 12. medunarodnog festivala orguljske glazbe Organum Histriae. Cast da zatvore ovogodišnje izdanje Organuma i zakljuce još jednu uspješnu manifestaciju pripala je dvojici istarskih glazbenika – violoncelisti Stjepanu Hauseru i orguljašu Eduardu Kancelaru iz Pule.

Posjetitelji, kako domaci tako i sve brojniji turisti, još jednom su ispunili umašku župnu crkvu i uživali u muziciranju vrsnih majstora svog instrumenta, narocito u do sada na Festivalu jedinstvenom spoju kraljice instrumenata orgulja i violoncela. Glazba orgulja graditelja Francesca Daccija iz 1776. godine vodena iskustvom Eduarda Kancelara i izvedba poletnog i izuzetno nadarenog mladog celiste Stjepana Hausera davali su preksinoc u umaškoj crkvi jedinstven dojam i osjecaj. Bio je to uspješan završetak festivalskih veceri posvecenih orguljama, neobicno uspješan spoj poznatog orguljskog zvuka i mladog nadahnuca iskazanog kroz zvukove violoncela.

Dva vrsna glazbenika pripremili su repertoar prilagoden orguljama i violoncelu, dajuci svakome vrijeme da iskaže specificnost zvuka i vlastitog muziciranja. Tako je bio složen i repertoar, vodeci posjetitelje kroz stoljeca. Na programu su se našli preludij u G-molu iz 17. stoljeca G. Buxtehudea, "Largo" iz Händlove opere "Kserkso" upravo za violoncelo i orgulje, pa Bachov stavak Suite za orkestar aranžiran za ta dva instrumenta, "Pastorella" za orgulje istog autora, a odsvirali su i tri skice za violoncelo i klavir E. Blocha iz nešto novijeg vremena. Bilo je tu i drugih skladbi, kao i opus iz Rahmanjinovih "Cetrnaest pjesama" u aranžmanu za Raphaela Wallfischa te druge kompozicije.

- Orgulje i violoncelo su fantasticna kombinacija, daju jedinstven zvuk i drago mi je da smo to predstavili posjetiteljima. Birajuci repertoar u glavi sam zamislio kako bi to trebalo zvucati, što bi bilo najbolje za ova dva instrumenta i nadam se da je izbor bio dobar – rekao je mladi violoncelist svjetskog glasa Stjepan Hauser za kojega je veliki Mstislav Rastropovic rekao da je najbolji mladi celist kojega je ikada cuo. Koliko su on i Eduard Knacelar pogodili i svoju ideju prenijeli ocijenili su brojni posjetitelji dugotrajnim pljeskom na kraju nešto više od jednosatnog koncerta. Znali su cijeniti trud kojega su glazbenici uložili u ovaj koncert, u svaki nastup.


Podijeli: Facebook Twiter