"Jedan dan" naziv je izlože fotografija Saše Ćetkovića otvorene prošli vikend u galeriji Centra vizualnih umjetnosti Batana.
"Jedan dan" je priča o danima i vremenu gledanom kroz osjećaje autora i oko objektiva. Izmjenjuju se (bez)vremenski prizori - fotografije u kojima je u fokusu interesa priroda i sve one njene nestvarne slike zbog kojih joj se čovjek iznova i iznova divi. Priča je to koja nema početka ni kraja, a ne znamo ni je li autor fotografirao zoru ili predvečerje. Nevažno, jer serija fotografija "Jedan dan" ima jedan cilj - prikazati ljepotu trenutka, dijelova dana. Upravo, i u predgovoru kataloga, likovna kritičarka Višnja Slavica Gabout pita se u kojem to trenutku započinje priča o novom danu nudeći alternative - usred noći, s pojavom jutra, u raznu zoru?
- Priču o jednome danu Ćetković bilježi kroz seriju od dvadeset i tri fotografije, odabrane nakon višegodišnjeg foto-bilježenja "otisaka" vremena u krajoliku. Naizgled jednostavnu temu autor doznačuje kroz motiv mediteranskog uzmorja, s morskom pučinom, arhipelazima, planinskim masivima, dalekim horizontima, širokim nebeskim prostranstvima, zaigranim oblacima, Suncem i Mjesecom - i tek naznakom čovjekove prisutnosti. Sve je tu prozračno-eterično, ali i zgusnuto-tektonično; rastvarajuće-neopipljivo, ali i čvrsto, monumentalno i opipljivo. Dajući dojam nečega magičnog, tajnovitog - čak mističnog, a istodobno i lirskog i intimističkog. Vizualno nas fascinirajući, međutim i mentalno-emotivno aktivirajući, na taj način hermeneutički prodirući u višeslojnost temata, navodeći nas da pojam dana sagledamo iz svih kutova, rekla je na otvaranju izložbe Višnja Slavica Gabout, poručivši posjetiteljima i da je "Jedan dan" prilika da "otvorimo duh i sva čula, zaronimo u memoriju, uključimo ratio, i spoznamo svu puninu priče o jednome danu".
- To je priča koja intrigira svojom višeznačnošću, asocijativnošću, metaforičnošću i simbolikom, međutim prije svega svojom vizualnom poetikom, zaključila je Višnja Slavica Gabut.
Inače, Jedan dan u "režiji" Saše Ćetkovića ( koji je član treće generacije zagrebačkih fotografa u obitelji), a koji se pored ove umjetnosti uspješno bavi i kazalištem, reklamom, te novinskom i art fotografijom može se razgledati do 28. rujna. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)