Javna rasprava o Zakonu o pomorskom dobru i lukama

Pomorsko dobro moralo bi biti zaštićeno (N. LAZAREVIĆ/arhiva)
Pomorsko dobro moralo bi biti zaštićeno (N. LAZAREVIĆ/arhiva)

Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama, o čijem je nacrtu javna rasprava održana danas u Splitu, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić smatra jednim od najvažnijih jer su, kako je istaknuo, pomorska dobra, šume i vode najvažniji nacionalni resursi.

"Ministarstvo želi kroz široku javnu raspravu, koja je danas u Splitu bila jako konstruktivna i stručna, prikupiti dodatne argumente, mišljenje i komentare ne bi li ta verzija zakona bila što bolja", rekao je ministar nakon rasprave održane u gradskoj vijećnici u Splitu.

Rekao je da je puno zainteresiranih strana pa je vrlo teško pomiriti različita razmišljanja te istaknuo da u Ministarstvu žele u konačnici zakon koji štiti pomorsko dobro, ali koji je i "pro-biznis", odnosno poslovno orijentiran, "gdje se skraćuju neki procesi koji sada traju predugo", dodao je obraćajući se novinarima.

Javna rasprava, nakon Zadra, Rijeke i Splita, završit će sutra u Dubrovniku kroz konačne analize pristiglih prijedloga, kazao je. Provedena je u ta četiri grada jer je tamo postojao najveći interes udruga brodara, čarteraša, sportskih luka, zaštitara okoliša, stručne javnosti i lokalnih zajednica. Rasprava je dobra i to će u konačnici biti jedan dobar zakon, drži ministar.

Na novinarski upit zna li da u Dubrovniku Županijska lučka uprava nije dobro dočekala novi prijedlog zakona, ministar je rekao da je Hrvatska vrlo raznolika zemlja i napomenuo da je Županijska lučka uprava u Zadru jedva dočekala javnu raspravu.

Osvrnuo se na kritike zbog predloženih odredbi kojima bi se omogućilo postojanje samo po jedne županijske lučke uprave, dok bi ostale imale status ispostava, što je bila i glavna zamjerka u Primorsko-goranskoj županiji, čiji je župan Zlatko Komadina zatražio povlačenje prijedloga.

Ministar je rekao da bi se postojanjem samo jedne županijske lučke uprave smanjio broj upravnih vijeća i određeni troškovi. "No, sve je stvar javne rasprave. Ja ništa ne dočekujem na nož. Razgovaramo i komentiramo. To je zakon koji je u nastajanju", odgovorio je.

Rekao je i da zakon o strateškim ulaganjima otvara mogućnost davanja koncesija za pojedine objekte visoke kategorije izvan urbanih dijelova, koje ne ugrožavaju status općeg dobra. Tako će se, rekao je, u iznimnim situacijama hotelima s pet zvjezdica omogućiti ograđivanje plaže ako ne ugrožavaju javni interes ili su izvan grada. To će omogućiti ekskluzivni turizam, no još se ne zna tko će izdavati koncesiju za to, rekao je.

Odgovarajući na pitanja novinara o HŽ Cargu, rekao je da je Uprava u razgovoru sa socijalnim partnerima "odradila prvi dio posla". Slijedi smanjenje broja zaposlenih za 800, a do kraja godine drugom sistematizacijom će se smanjiti broj radnika za još 1.100.

"Nije nam definitivno interes da HŽ Cargo propadne, ali rezovi će biti malo više bolni nego u drugim željezničkim poduzećima. Od 1. srpnja ove godine bilo koji operater može voziti hrvatskim prugama", najavio je ministar. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter