Japanska potraga za modnim identitetom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Moc pomicanja modnih granica, odnosno nekonvencionalno konstruiran dizajn i reinterpretiranje tradicionalnih tekstila u razne moderne materijale te uvrštavanje orijentalnih motiva u odjecu - ono je što najbliže opisuje fenomen mode s Dalekog istoka.



Najživopisnija i najintrigantnija pritom je zasigurno japanska dizajnerska struja, svježe i inovativne vizije kreativne ekipe koju cine Kawakubo Rei, Miyake Issei, Takada Kenzo, Yamamoto Yohji, Maruyama Keita, Mori Hanae, pa onda i mladi Yuma Koshino, Aguri Sagimori, Yukiko Hanai ili Tamae Hirokawa, ciji je "pomaknuti nagib" prema, gledajuci sa strane Zapada, dekonstrukcijskom pristupu odjeci i teatralnom prikazu odijevanja cim se pojavio - osvojio modni svijet. Potvrdio je to i nedavni Japan Fashion Week. Ponovno zaintrigiravši modne sladokusce i privukavši elitne clanove zapadnjacke modne price - japanska je "fashion parada" ponovno potvrdila da opasno konkurira, a ekstravagantnim i pomalo kontroverznim inovacijama apsolutno prednjaci nad onima u europskim ili americkim modnim središtima.



No, da se Japan zapravo dugo opirao tekovinama zapadnog svijeta, odnosno i u modnom smislu godinama njegovao iskljucivo svoju bogatu tradiciju, i nije neka novost, baš kao ni cinjenica da su tek pocetkom 90-ih životni stil i modna filozofija mladih Japanaca doživjeli procvat. Paralelno s razvijanjem tzv. ulicne mode, svježinu i razvijeni osjecaj za estetiku na pistama modnih metropola pocela je pokazivati i spomenuta dizajnerska okosnica. Da su u Japanu razvijeni posebni procesi stvaranja modnih kolekcija, ciji su glavni akteri kreativni i osebujni mladi ljudi koji modu na razlicite nacine i u pravom smislu konzumiraju, potvrdio nam je i poznati rijecki kreativac Juraj Zigman.



- Japanci obožavaju tragati za vlastitim identitetom kroz modne inovacije, veliki su "fashion victims". Citava tekstilna industrija predvodena je individualcima, koji osim što je nose, modu i stvaraju, naravno prema vlastitim vizijama i stilovima. Uvjerio sam se u to za boravka u Japanu, ali i u vrijeme studiranja na Institutu za modni dizajn u Milanu, gdje je bilo i mnogo japanskih studenata. Što se tice velikih dizajnerskih imena, cinjenica je da se radi o totalno drukcijoj modi, ponajprije konstrukcijski i geometrijski na koje utjece tradicija, a onda i sama fizionomija tijela, crte lica Japanaca koje se uvelike razlikuju od zapadnjackih pravila, govori Zigman i pritom naglašava da je puno impresioniraniji šarenilom japanskih ulica negoli pret-a-porter kolekcijama poznatih kreatora.



Fenomen "street fashiona"

"Street fashion", kao ravnopravna kategorija pret-a-porteru ili haute coutureu, dio je urbane kulture na ulicama Tokija, koja je postala i svojevrsni svjetski fenomen. Harajuku, Gonguro i Gotik Lolita tri su najzastupljenija stila nastala kao izraz revolta i želje mladih Japanaca da izmijene sivilo svog grada, naruše njegovo strukturalno i arhitektonsko savršenstvo. Šarene natkoljenice, kricava šminka i još kricavija kosa, školska uniforma, cipele s platformom - sve je to dio živopisnih japanskih teen supkultura u kojima jednako strastveno uživaju i djevojke i mladici.


Podijeli: Facebook Twiter