"Jabuka - Raj, ili ponovno pakao" premijerno u Puli


U Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula danas je novinarima predstavljen dio ekipe predstave "Jabuka - Raj, ili ponovno pakao" koja će u produkciji riječkog Teatra Rubikon i pulskog Teatra umjetnosti TOFA i partnerstvu s INK-om, a u režiji Zvonimira Peranića premijerno biti izvedena u srijedu u 20 sati. "Jabuka" je završni dio trilogije zasnovane na Danteovoj "Božanstvenoj komediji", a prva dva dijela "Coito ergo sum" i "Tit(raj)" bit će prikazana u ponedjeljak, odnosno utorak u 20 sati, tako da će vjerojatno jedino u Puli biti izvedena cijela trilogija.

Greškama do umjetničkog čina

Kristina Nefat, izvršna producentica i autorica kostimografije i scenografije, rekla je da su ovaj put odlučili kompletan autorski tim Rubikona staviti na scenu, uključujući i osobe koje se inače nikad na sceni ne pojavljuju.

Redatelju Peraniću drago je da priču koju su počeli još 2012. završavaju na mjestu gdje je i počela, a to je INK koji je partner u ovom projektu, a u drugom dijelu i koproducent. Teatar Rubikon ušao je u 21. sezonu i odlučili su se, kaže, na prenaglašavanje njihove estetike koju rade već 20 godina.

- Osim što je "Jabuka" rađena po načelima "Božanstvene komedije", koju smo gledali kao matematički ustroj, svojstveno svim ovim predstavama je da su kombinacija umjetnosti i znanosti, pogotovo fizike kao takve, kaže redatelj napominjući da sama "Jabuka" neće biti izvedena u obliku u kojem su je zamišljali zbog okolnosti koje se događaju ne samo u Puli i Rijeci nego i šire.

"Odlučili smo greške koje se događaju oko nas, bilo da se radi o umjetničkom sustavu ili nekom drugom percipirati kao nešto što nas može dovesti do umjetničkog čina", kaže Peranić. Ispričao je kako se susreo s Isabel, vrhunskom glazbenicom koja je ekspert za glazbu Johanna Sebastiana Bacha kojeg proučava više od 30 godina, a koji je uveo revoluciju u glazbu mijenjajući ljestvicu.

- Neki suvremenici su ga percipirali kao pogrešku u onom što radi pa se ta dramaturgija pogreške reflektirala i na glazbu. S Isabel sam radio više od 10 dana, stotinu i nešto sati gdje smo se bavili dekonstrukcijom jedne Bachove fuge i tražeći tu "grešku", skladali potpuno novu originalnu glazbu koju će Isabel izvoditi uživo na sceni. Taj rad koji ćete vidjeti je nastavak priče koje smo radili s predstavama "Coito ergo sum" i "Tit(raj)" i prije svega se radi o jednom artističkom kazalištu u kojem smo dramaturgiju usporavanja doveli do vrhunca. Praktički u ovoj predstavi sve stoji i pitamo se je li ovo dramaturško zaustavljanje nešto s čim će Rubikon završiti nakon 21. godinu te se TOFA i Rubikon oprostiti od rada ili će to biti neki drugi izdanak, kaže Peranić.

Video kao najjači element

Iva Milaković uključila se u rad na projektu "Tit(raj)", a ovdje je nositeljica kompletnog videa uz pomoć videoanimacije Daniela Horvata, a video je, kako kaže Nefat, jedan od najjačih elemenata u "Jabuci". Za Milaković je rad s Peranićem svaki put zanimljivo iskustvo zbog njegovog specifičnog načina rada - korištenja načela fizikalnih teorija kojima dekonstruira kako glazbu tako i video i kazalište samo.

Asminka Lučev autorica je kompletne šminke za video koji se pojavljuje u predstavi, ali je i jedna od glumica i izvođačica u videu.

- To smo radili usput kao da ne glumimo. Nisam to još doživjela, ali sam ugođaj, samo druženje ipak je nešto posebno, kaže Lučev.

Jedan od mlađih članova i suradnika koji sudjeluje u "Jabuci" je Andrija Tadić kojem je ovo prvo iskustvo na kazališnoj sceni, a rad mu je bio jako zabavan i kvalitetan. Peranića zna kao profesora s Veleučilišta u Rijeci te ga je ovaj pozvao da surađuje na "Tit(raju)" i sada "Jabuci". (M. RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter