Izvrsni Les Sacqueboutes Bombardees

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U nastavku BaRoMus festivala, rovinjskog festivala barokne glazbe, dva dana zaredom, u subotu i nedjelju, nastupio je izvrsni francuski ansambl Les Sacqueboutes Bombardees. Ovaj izuzetan ansambl djeluje u sklopu Odjela za ranu glazbu Državnog konzervatorija za glazbu u Tolouseu, gdje je i osnovan. Skupinu cine talijanski i francuski glazbenici, a nastupaju koristeci povijesne instrumente ili njihove replike.

Na dvodnevnom nastupu na BaRoMus festivalu francuski su glazbenici svirali povijesno zanimljiv i rijetko izvoden repertoar. Njihovi se programi temelje na pomnom muzikološkom istraživanju, no oba njihova nastupa nisu bila tek rekonstrukcija odabranih stranica rane glazbe. Naime, glazbenici su svojim angažiranim izvedbama u potpunosti zaokupili pažnju publike i pokazali da rana glazba i danas može zvucati aktualno i uzbudljivo. Ansambl se bavi ponovnim otkrivanjem repertoara u rasponu od kasnog srednjeg vijeka do ranog baroka, a svojim je rovinjskim nastupima osvojio simpatije publike.

Les Sacqueboutes Bombardees predstavili su se u punom sastavu, pa su u rovinjskoj crkvi sv. Franje nastupili Jean-Francois Bouges (flauta), Yoanne Gillard (bombarda), Philippe Matharel (kornet), Valerio Civano (kornet i trombon), Lionel Koenig i Roberto Andriollo (tromboni), Midori Sano (viola da gamba), Pascale Perez (arhilutnja i barokna gitara), Tania Dovgal (cembalo i orgulje) te Jodel Grasset-Saruwatari (udaraljke).

Njihov subotnji nastup bio je u znaku glazbe s dvora Luja XIII., odnosno programa pod nazivom "Un concert pour le Roi" (Koncert za kralja). U svom uspješnom pokušaju rekonstrukcije glazbe odabranog perioda ansambl je u duhu povijesno osviještenog pristupa izvedbi rane glazbe svojim nastupom oduševio rovinjsku publiku raskošnim izvedbama odabranih skladbi. Francuskog kralja Luja XIII. povijesne kronike opisuju kao osobu sklonu glazbi. Poznato je da je pjevao, svirao lutnju i violinu te bio dobar plesac. Glazbu kojom se ansambl predstavio prve koncertne veceri cinili su popularni plesovi (Pavane, Gagliarde, Sarabande, Bourreei, Branles) s francuskog dvora i ceremonijalna glazba koja je obilježila znacajne trenutke u životu Luja XIII. Ovu je glazbu bilo moguce rekonstruirati zahvaljujuci rukopisu "Receeil de Plusieurs vieux Airs faits aux Sacres, Couronnements, Mariages et autres Solennitez faits sous les Regnes de Francois", koji je 1690. uredio oboist i bibliotekar Luja XIV. Andre Danican Philidor.

Drugi nastup ansambla naslovljen "I Piferi del Magnifico - svjetovna i sakralna glazbe renesansne Firence" rovinjsku je publiku poveo u imaginaran 2. srpnja 1491., u crkvu Orsanmichele u Firenci, gdje se u nazocnosti Lorenza de Medicija zvanog Il Magnifico održala misa za Gospu od Milosti. Zahvaljujuci povijesnim zapisima bilo je moguce u potpunosti rekonstruirati glazbu s te prigode, pa su tako izvedene skladbe Orlanda di Lassa, Pierrea Phalezea, Juana Cabanillesa, Guillamea Dufaya i Juana Vasqueza.

Zanimljivo je da je ansambl pod nazivom I Pifferi osnovan u Firenci krajem 14. stoljeca, a više od 150 godina djelovao je kao službena gradska glazbena skupina. (Aldo POKRAJAC)


Podijeli: Facebook Twiter