Prva regionalna prezentacija projekta Slideluck održana je prošli petak u galeriji The ArtPhoto Gallery u Trstu. Organizatorica ovog umjetničkog događanja je umaška umjetnica Sabina Damiani koja je za okosnicu natječaja izabrala temu - "Out of Sight" (Izvan pogleda).
Slideluck je globalni umjetnički format kojeg je 2001. osmislila istoimena neprofitna organizacija iz New Yorka s idejom da potakne kreativnu integraciju fotografije, animacije i zvuka, uz druženja autora koji na popularnim "potluck" domjencima razmjenjuju i svoje gastronomske vještine. Tijekom petnaestak godine taj se pokret raširio na 75 gradova u svijetu s više od deset tisuća sudionika među kojima su osim brojnih mladih fotografa, sudjelovali i etablirani majstori poput Aleca Sotha (između ostalog osnivača art institucije "Little Brown Mushroom" u Minnesoti za promociju fotografa, pisaca i dizajnera), ili Britanca Martina Parra, člana legendarne fotografske agencije Magnum.
Naoko prikriveni događaji
Odabravši Trst kao mjesto održavanja aktualne inačice Slidelucka, Sabina Damiani imala je na umu i dugogodišnju tradiciju te talijanske luke kao svojevrsne točke povezivanja okolnih kultura, tradicija i zemalja kao i njenu već primjetnu transformaciju iz nekadašnje notorno trgovačke oaze u sve zapaženiji centar kulturnih inicijativa. Shodno tome, i temu natječaja "Izvan pogleda", zamislila je kao potragu za vrijednim ali naoko prikrivenim događajima, pričama ili ljudskim sudbinama koje treba otkriti iza neke površinske kulise, što je itekako u duhu osnovnog koncepta Slidelucka. Naime, iako u osnovi namijenjen fotografima, natječaj ipak okuplja samo one ambiciozne kreativce s općom kulturom i širim opsegom znanja o medijima, jer autor svoju priču, odnosno kolekciju fotografija mora animirati, pridodati joj originalnu zvučnu podlogu (u skladu s autorskim pravima kompozitora!) i tek tada kao cjeloviti video rad poslati na žiriranje. Između čak stotinjak prijava, Francesco Liggieri, kustos premijernog izdanja natječaja u Trstu, izabrao je radove 13 autora koji djeluju na globalnoj razini od Urugvaja, preko Rovinja do ruskog St. Petersburga: Danny Ghitis, Samy St Clair, Dalibor Talajić, Maia Sinclair, Jarrell Chalmers, Ilaria Abbiento, Ekaterina Vasilyeva, Rafa Raigón, Davide Palmisano, Giovanni Chianese, Katia Morichetti, Marina Paulenka i Thomas Cristofoletti.
Nakon projekcije, Sabina Damiani proglasila je i pobjednike natječaja koji će se promovirati i publicirati na prestižnim web platformama za suvremenu fotografiju čija se relevantnost mjeri podjednako brojnošću stalne publike koja ih posjećuje kao i autoritetima koji s njima redovito surađuju. Prvi je američki autor Danny Ghitis koji je za svoju animaciju osvojio veliku promociju u izvrsnom nizozemskom GUP Magazinu (www.gupmagazine.com). Igrom slučaja, sponzor večernjeg domjenka, uz focaccie gastro punkta "Passage" iz Umaga, bila je i kultna craft pivovara "Brooklyn Brewery", dakle iz istog njujorškog susjedstva u kojem je Ghitis nedavno objavio i predstavio svoju novu knjigu "Deep Valley, Dark Days", istoimenu i proširenu verziju nagrađenog video kolaža.
Između ostalih viđenih radova, istakla bih i nostalgičnu storiju "After the Firebird" Ekaterine Vasilyeve iz St. Petersburga koja je pet godina snimala magične trenutke u životu stanovnika ruskog sela Andrušina u kojem je provela nezaboravne trenutke s djedom i bakom.
Nagrađen kolaž Dalibora Talajića
No apsolutni hit večeri po mom je mišljenju bio je nagrađeni kolaž "Mountain Frame" rovinjskog autora Dalibora Talajića. Ne samo da je ponudio epizodu koja savršeno odgovara temi natječaja, nego je jedini kreativno shvatio i multimedijsku platformu natječaja te s istančanim osjećajem za estetiku i besprijekornim razumijevanjem medija interpretirao priču o mjestu Pećišće u Gorskom Kotaru čiji se broj stanovnika prema statističkim podacima kretao ovako: 1857. godine 44 stanovnika, 1971. godine 43 stanovnika, 2013. godine 0 (nula) stanovnika. Majstorsku izmjenu video sekvenci i briljantnih fotografija, Talajić je promišljeno oplemenio samo jednoličnim zvukom kiše i snimkama izjava posljednjih, ali još uvijek dobronamjernih stanovnika jednog od tamošnjih grada duhova: "Bilo mi je lijepo… u selu sam bila svima dobra. Nije bilo televizije… svi smo bili na okupu za blagdane, crkvene pogotovo… sada je sve otišlo… nikoga nema!" Konačni rezultat impresivan je animirani dokument jedne nezaustavljive civilizacijske transformacije izveden izuzetno efektnom integracijom slike i zvuka s autentičnim umjetničkim pečatom, a njegova će nagradna promocija započeti na internet platformama "Slideluck Editorial" (www.slideluckeditorial) i "Kioosk Photography" (www.kiooskphotography.tumblr.com) kojom umjetnica Sabina Damiani samostalno afirmira recentnu fotografsku praksu.
Sve selektirane animacije bit će idućih mjesec dana vidljive na monitorima polivalentne, vrlo prikladno opremljene galerije The ArtPhotoGallery (inače u vlasništvu Anje Čop, zapažene fotografkinje iz Kopra) te detaljno i trajno zabilježene na facebook profilu "Slideluck Trieste". (Maja BRISKI, snimio Zaneto PAULIN)