Izresci i elementi koncentracije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U grožnjanskoj galeriji Fonticus u naredna dva tjedna posjetiteljima se predstavljaju likovne umetnice Tereza Pavlovic iz Poreca i Marija Kauzlaric iz Beograda. Porecanka Tereza Pavlovic sudjelovala je gotovo na svim projektima Grožnjanskog likovnog kruga. U desetoj godini umjetnickog djelovanja svoju dvanaestu samostalnu izložbu predstavila je nastavkom ciklusa "Cutting", prvi put prezentiranog javnosti prije cetiri godine upravo u Grožnjanu.

- U ovih deset godina stvaranja nisam žurila s izložbama, sudjelovala sam i na natjecajima i projektima, tako da sam zadovoljna. Ovi radovi nastavak su ranijeg ciklusa, radeni kombiniranom tehnikom i to je zapravo izbor meni najdražih radova iz tog drugog ciklusa iste tematike – rekla nam je Tereza Pavlovic.

- Ritam kao odrednica uvijek se pojavljuje kao važan dio rada. No, autorica ritam nudi organizirano, unutar horizontalnih izrezaka. U oblikovanje je ugraden doživljaj. Izmedu tih dviju kategorija nalazimo snažnu potrebu umirivanja, koja se prenosi na oblikovanje. Ova ponuda promatracu dio je bogatstva komunikacije koju nudi vizualni predmet, a u slucaju Tereze Pavlovic to je plemeniti oblik – rekao je o njenim radovima Eugen Borkovsky.

Beogradska umjetnica Marija Kauzlaric predstavila je kolekciju radova koju je nazvala "Breviarum". Radi se o objektima koje plasira u nizu i spaja crtom. Objekti slice molitvenicima i ikonama, odakle je autorica i crpila inspiraciju. - Imam rodbinu i prijatelje u Hrvatskoj, dolazila sam u Grožnjan i divila se ovoj galeriji želeci jedne godine tu izlagati. Bila sam posebno ugodno iznenadena kada me zvao Eugen Borkovsky. Donijela sam radove nastale u ovoj i prošloj godini i ovo mi je prva samostalna izložba u Hrvatskoj – kaže Kauzlaric.

O projektu kojim problematizira ritual, obred na otvaranju izložbe Borkovsky je naglasio:- Ikonografija Marije Kauzlaric sastoji se od gestualnih zapisa ili površine umirene tamnom, crnom bojom, a ponegdje od mreže distancirane od podloge nudeci nam vlastiti izbor elemenata koncentracije ili molitve. Marija nam nudi interpretaciju pojma oltara, molitvenika, predmeta za koncentraciju. Cijeli projekt možemo doživjeti kao jedan rad – dodao je Borkovsky.


Podijeli: Facebook Twiter