Nakon točno 20 godina strojovođa Dobrivoj Subić dovezao je jučer u Istru, Buzet, Pazin, Vodnjan, Pulu zeleni vlak nekada zvan "Arena express" koji je povezivao Pulu, Ljubljanu i Zagreb. Subić je 28. svibnja 1995. bio posljednji slovenski strojovođa koji je zeleni vlak dovezao do Buzeta gdje ga je predao hrvatskim kolegama. Bilo je to posljednje putovanje zelenog vlaka na relaciji Zagreb-Ljubljana-Pula. Bilo mu je teško i od tog je dana sanjao kada će zelenim vlakom ponovo do Pule. Nakon 20 godina san mu se ostvario i zbog toga je, kaže, iznimno sretan. Jučer je Subić zelenim vlakom u Istru u Pazin doveo predstavnike Potniškog prometa Slovenskih železnic, njihove poslovne partnere, predstavnike slovenskih mraketinških agencija i novinare iz Slovenije na potpisivanje Sporazuma o poslovnoj suradnji kojim se žele intenzivirati željezničke veze i oblikovati zajednička turistička ponuda na istarskom poluotoku.
Projekti koji zbližavaju ljude
Sporazum su potpisali predstavnici hrvatskih i slovenskih željeznica, Ministarstva turizma RH, Turističke zajednice Istarske županije, predstavnici gradova Buzeta, Pazina, Vodnjana i Pule, te istarski župan Valter Flego koji je ovom prigodom rekao kao je to put prirodnog povezivanja istarskog teritorija, a ili i Istre sa Slovenijom, Ljubljanom, Bečom i drugim krajevima Europe. Ovakvi projekti zbližavaju ljude, a kada se ljudi zbližavaju i povezuju počinje funkcionirati povjerenje i gospodarstvo, što je cilj jednog takvog projekta. Istra je najturističkija regija u Hrvatskoj, u kojoj se ostvaruje trećina hrvatskog turističkog prometa. "Turizam se u Istri ne događa slučajno već mi njime upravljamo. Zato ovaj projekt ima budućnost i drago nam je možemo ljudima pokazati Istru da u njoj pronađu svoje tržišne interese. Siguran sam da ljudi u Istru ne dolaze samo zbog apratmana već i doživljaja koje želimo podijeliti s drugima", rekao je Flego zahvalivši svima koji su radili na ovom projektu, poručivši da će u Istarskoj županiji i dalje imati stabilnog partnera.
Ljubljana bliža Istri
Zamjenik ministra turizma RH Daglas Koraca rekao je kako je lani u Hrvatsku došlo oko 13,5 milijuna turista, a budući da smo auto destinacija gotovo svi oni dolaze cestovnim pravcima. Međutim, Ministarstvo i HTZ žele stvoriti i alternativne načine dolaska turista, ponajprije avio-pravcima, a sada se vidi da se u Istru, u Hrvatsku može doći i vlakom. Koraca je također zahvalo svima koji rada ne ovom projektu, zaželjevši im da zaživi i da se afirmira kao još jedan od način dolaska turista u naše krajeve. Domaćin ovog susreta pazinski gradonačelnik Renato Krulčić zaželjevši dobrodošlicu brojnim gostima rekao je kako Pazin od svoje baštine i tradicije želi stvoriti novu vrijednost i dohodak. Posebno je zahvalio buzetskom kolegi Siniši Žuliću koji je inicirao ovaj skup koji doprinosi povezivanju ljudi, omogućuje produženje turističke sezone i gostima približava razne manifestacije koje se održavaju u središnjoj Istri.
Boštjan Koren iz Slovenskih železnic dodao je kako mu je Istra jedan od najljepših krajeva u koje dolazi. Smatra da Slovenci nedovoljno poznaju ovaj dio Europe, pa im vlak koji ljeti prometuje na relaciji Ljubljna-Pula pomaže da bolje upoznaju Istru, a posebno ga veseli što na njemu vidi sve više mladih iz raznih krajeva Evrope. "Zato želimo da ovo ne bude samo veza Ljubljane i Pule, već Slovenije i Hrvatske, ali i ovih krajeva s drugim krajevima Evrope", naglasio je Koren. Tomislav Šabić iz Hrvatskih željeznica smatra kako je to jedan od načina pozitivnog razmišljanja o budućnosti suradnje hrvatskih i slovenskih željeznica. To je, kaže, nekakav prirodan tijek putnika iz Slovenije koji odlaze na odmor u Istru. U HŽ prijevozu postoji želja da se Istra, novim vlakovima, poveže s Ljubljanom i drugim dijelovima Evrope, istakao je Šabić. Dodajući kako će svemu tomu pomoći nov način prodaje karata, ali i integracija željezničkog i autobusnog prijevoza.
Turistička zajednica Istre redovno surađuje s lokalnim turističkim zajednicama na području Primorske, rekao je Denis Ivošević, direktor TZ Istre, a razmišlja se i o zajedničkom izlasku na emitivna tržišta. "Mi smo pred kreiranjem master plana turizma Istre, koji će zasigurno uvrstiti mogućnost korištenja željeznica u turizmu Istre" rekao je Ivošević. Istarska TZ stoji na raspolaganju pokretačima ove ideje, poglavito u promociji da se zajedničkim snagama intenzivira promet između Istre i Slovenije. (M. RIMANIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU