Dvije samostalne izložbe, "Tijelo kao matrica" zagrebačkog slikara Bojana Dolenca i "Krilati" grožnjanskog slikara i kipara Marina Jugovca, istodobno su u petak otvorene u Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu.
Bojan Dolenec (Zagreb, 1979.) je u djetinjstvu i ranoj mladosti bolovao od epilepsije, te je i u prošlim ciklusima kroz ekspresivne prikaze mutiranih životinja izražavao promjene koje se zbivaju u tijelu i umu prilikom epileptičnog napada. Odrastao je u slikarskoj obitelji; praunuk je umjetnika Vladimira Filakovca, koji je obilježio hrvatsko slikarstvo 20. stoljeća. I sam je u jednom intervjuu kazao da je "odgojen na Filakovčevim slikama, na mješavini impresionizma, realizma, može se reći klasicizma".
Osobno stanje i doživljaj bola
Kako je ustvrdio kustos Eugen Borkovsky, postoje stanja koja želimo zaboraviti, no da bi ih zaboravili, moramo ih osvijestiti. Oslanjajući se na memoriju i hrabrost priznanja, Dolenec evocira povezanost osobnog stanja i doživljaja bola.
- Dolenec izložbu kao socijalnu interakciju umjetnika i promatrača koristi za ispovijed, a ujedno i za sučeljavanje. Krug se zatvara kad su emocionalno stanje, umjetnički nerv i materijalizacija doživljaja pretvoreni u artefakt, rekao je Borkovsky.
Bojan Dolenec je 2001. završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a 2012. je na Akademiji likovnih umjetnosti, nastavnički smjer (slikarstvo) diplomirao u klasi prof. Damira Sokića i prof. Emila Roberta Tanaya. Radio je kao voditelj likovne radionice na Strossmayerovom šetalištu (HDLU Zagreba) te kao voditelj dječje strip radionice u knjižnicama grada Zagreba. Kolektivno i samostalno izlagao nekoliko puta (Grožnjan, Samobor, Zagreb, Zaprešić); član je HDLU Zagreb i ULSZ-a Zaprešić. Živi i radi u Zagrebu.
Igra na temu anđela
U ciklusu "Krilati" Marino Jugovac odlučio se poigrati na temu anđela, a ovaj grožnjanski umjetnik i ovaj put rabi drvo, preciznije, kvadratne komadiće drva koje najprije spaja u kvadar da bi nakon toga u tom sklopljenom materijalu tražio oblike. Izložbeni projekt je nastajao grupiranjem oblikovanja te kasnijim reduciranjem, dok na licu mjesta, u galeriji, u bijeloj kocki, za predstavljanje su definirani samo oni koji se uklapaju u seriju i u prostor.
- "Krilati" svojim čvrstim, usmjerenim, ukočenim stavom djeluju poput sumerskih skulptura stare Mezopotamije, otkud potječe većina likova, kroz povijest pretočenih u bića religija knjige. Anđeli su opremljeni muškom ili ženskom energijom; nemaju materijalno tijelo i mogu se slobodno kretati kroz vrijeme i prostor. Oni su "utegnuti", bliski nekoj pučkoj strogoći i skladu; izduženi i bez pokreta. Njegovi "Krilati" su stilizirani, pa naziremo ideju tijela s krilima čiju površinu autor ostavlja grubom, dodaje Borkovsky.
Marino Jugovac likovnim umjetnostima bavi se dugi niz godina. Realizirao je mnogo samostalnih i sudjelovao na više kolektivnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u mnogim javnim i privatnim kolekcijama. Sudionik je nekoliko umjetničkih seminara i kolonija. Član je HZSU-a i ima status samostalnog umjetnika. Živi i radi Grožnjanu, gdje vodi galeriju Veli Jože. (Z. ANGELESKI)