Izložba Relje Rajkovića u Galeriji ULUPUH


Izložba Relje Rajkovića u Galeriji ULUPUH ZAGREB Izložba "Hefestovske metafore" Relje Rajkovića, na kojoj se autor predstavlja dvjema kolekcijama trodimenzionalnih objekata, otvorena je u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH. Likovni kritičar Eugen Borkovsky, voditelj grožnjanske gradske galerije Fonticus na otvorenju je govorio o pedeset godina Grožnjana kao "grada umjetnika", uz koji je vezano i Rajkovićevo stvaralaštvo. Izložba će biti otvorena do 26. srpnja. Jedna serija radova obuhvaća autorove male formate nastale u protekle tri godine, izvedene u bakru, srebru, mesingu te plemenitih i poluplemenitih kovina, dok se druga sastoji od nešto većih i novijih radova, s manje plemenitima ili neplemenitim metalima.

U oba se ciklusa radi o objektima izvedenim raznorodnim intervencijama iz Hefestove palete elemenata, ustvrdio je u predgovoru kataloga izložbe Borkovsky. Po njegovim riječima, stariji radovi govore o visokom stupnju iskustva u korištenju tehnologija i materijala koje Reljina umjetnička vizija uspijeva staviti pod kontrolu i uvesti u snatrenu formu i oni su bogati znakovitim detaljima te profinjenim bojama. "Razgledavajući te objekte koji su po dimenzijama manji čak i od ekrana tableta može se otkriti mnogo rafiniranih detalja. Predstavljeni zbirovi oblika na svakom pojedinom radu izazivaju pažnju, a iako su malog formata, pred nama su svakako skulpture i reljef koji stilizacijom oblika iskazuju karakteristike oblikovanja na rubu figuracije, dok nakon iščitavanja elemenata zalazimo na područje nadrealizma", istaknuo je. Sastavni dio te kolekcije je video-rad koji potpisuje Vanja Marin.

Borkovsky smatra kako se ti izlošci mogu doživjeti kao autohtone, autorske kreacije, ali treba otkriti i njihov trag, s obzirom da se u motivima referiraju na radove Reljinog oca, izuzetnog slikara Zdravka Rajkovića. Drugi niz radova, većinom od željeza, predstavlja njegova daljnja, recentna vizualna promišljanja, a karakterizira ih nešto grublji, djelomično obrađen ili neobrađen materijal koji nisu povezani idejom, već se svaki doživljava pojedinačno kao skulptura manjeg formata. Borkovsky je na otvorenju govorio kako je Grožnjan postao jedini Grad umjetnika u Hrvatskoj, počevši od 1965. kada je takvu inicijativu u polunapuštenoj lokaciji u središnjoj Istri pokrenuo akademski kipar Aleksandar Rukavina.

Likovnim umjetnicima nekoliko godina kasnije pridružili su se i glazbenici, a tamo se cijele godine održavaju programi izložbi i koncerata, Likovna kolonija, festivali, gostovanja. Relja Rajković rođen je 1974., a završio je u Zagrebu Školu primijenjenih umjetnosti, na odjelu obrada plemenitih kovina, pod mentorstvom prof. Hrvoja Ljubića i Damira Mataušića. Nakon srednje škole radio je u zlatarskim radionicama u Zagrebu i Velikoj Gorici, te vodio školu izrade nakita u Centru za kulturu i obrazovanje u Zagrebu. Izlagao na više desetaka samostalnih i kolektivnih te žiriranih izložbi, od Grožnjana i Zagreba do Ljubljane i Beograda. (Hina/M. Ra.)


Podijeli: Facebook Twiter