Zavičajni muzej grada Rovinja, domaćin je samostalne izložbe slika "Funkenschlag", djela njemačkog umjetnika Dietera Cornelsa-Veera. Na žalost, riječ je umjetniku koji više nije među živima, a čija su radovi nerijetko i po vrijednosti bivali uspoređivani s Beuysom, Richterom i Kandinskim.
Zadnja faza stvaralaštva
- Posthumnom samostalnom izložbom predstavljamo njemačkog umjetnika Cornelsa-Veera i slike iz njegove zadnje faze stvaralaštva u tehnici akrila na platnu u kojoj prevladava pop art izričaj kojim je umjetnik prikazivao svoje nadrealističke vizije, rekao je na otvorenju izložbe, viši kustos Zavičajnog muzeja Dario Sošić.
On je istaknuo i da su slike Cornelsa-Veera (ne) otkrivene, odnosno prostori na kojem nestaje jedan identitet, koji se opet pretače u nešto drugo, treće ili sasvim četvrto.
- Cornels-Veer pred nas podastire cijeli jedan životopisan fundus, riznicu simbola i slobodnolebdećih asocijacija, tjesnace i otvorene horizonte, ples, igru i labirinte. U njegovim se slikama gotovo i bez iznimke raspadaju identiteti, kao i konkretne asocijacije na bilo koje mjesto. Slike, naime, prelaze u nešto drugo, često isprva neodredivo. Uglavnom, prerastaju u novu figuru odnosno figuralni fragment, povremeno bez ikakve promijene boje, a ponekad iščezavaju u strogo određenoj bezobličnosti dok neodlučno ostaju latentni. A potom se na pola puta ipak otvaraju usta, ispod vrtloga kao da su grudi, naočale i odmah pored, ali na drugoj površini, usta, kubistički perspektiviran nos, a umjesto oka brod ili korito s naznakom lica… A lica i oči uvijek i svugdje. Pa ako je ova pretpostavka točna, ne samo da bismo mi morali naučiti gledati, već bi se moralo vidjeti i nas. Dakle, zaključuje Sošić, ne samo da mi promatramo stvar, već stvari promatraju nas.
Nevjerojatna formalna preciznost
Za izložene slike, koje su isključivo na prvu vesele, šarene i otkačene, Sošić veli da su rađene i nevjerojatnom formalnom preciznošću, pa iako to može izgledati tako nije točno da je umjetnik stvarao ne znajući gdje će ga to na kraju dovesti.
- Njegov šireći, plodonosan kozmos, rođen iz gestusa, jednom kada nađe temu, neprestano rađa nove plodove od kojih neki očigledno naginju izvornoj viziji, a drugi mutiraju u naprosto prijeteće plodan izvorni kod ili izvor života koji u svakom trenutku pruža korijenje u tisuću i jednom pravcu, zapisao je, između ostalog u pratećem katalogu izložbe koja se može razgledati do 25. lipnja, Dario Sošić.
Izložba "Funkenschlag" organizirana je zahvaljujući rovinjskom Zavičajnom muzeju, te Henryju Stagu i Arneu Hartigu, umjetničkom voditelju, odnosno voditelju Odjela za kulturu i savjetnika za politiku Savezne Republike Njemačke. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)