Izgradnja bazena trebala bi privući nove goste

(D. MEMEDOVIĆ)
(D. MEMEDOVIĆ)

U pulskoj Tehnomont marini ovih dana traju zadnje pripreme za nadolazeću sezonu u što smo se i sami uvjerili prilikom obilaska  luke u kojoj nas je dočekao član Uprave Tehnomonta Aleksandar Šuran. Odmah na početku upozorio je da je od ulaska Hrvatske u Europsku uniju marina ostala bez velikog broja plovila, konkretno radi se o gubitku 130 plovila, što je manjak od nekih 15 posto.

Adaptirani molovi

Da bi nadoknadili taj gubitak, odlučili su gostima ponuditi neku dodatnu ponudu, a svakako jedna od najvećih investicija je planirana izgradnja bazena veličine 250 kvadrata u sklopu marine.

- Sva je dokumentacija spremna i čim dobijemo dozvole odmah krećemo u gradnju. Bazen sa slatkom vodom nalazit će se u blizini restorana kojeg smo lani kompletno adaptirali. Osim naših gostiju, bazen će slobodno moći, uz minimalnu naknadu, koristiti i građani ako se za to pokaže interes. To je svakako velika dodatna ponuda u marini i vjerujemo da će pozitivno utjecati i na povećanje naših gostiju. U planu je na krov restorana montirati 30 solarnih kolektora koji su proizvedeni u Tehnomontu te ga unutar dvije godine natkriti i kompletno zatvoriti, kaže Šuran, otkrivši da će bazen imati oblik elipse i unutarnji šank. 

Marina će u ovu sezonu ući i s kompletno adaptiranim molovima koji se oblažu visoko kvalitetnom podnicom koja je mješavina recikliranog drveta i reciklirane plastike.

- Ove godine krenuli smo u kompletnu sanaciju starih betonskih molova koji su izgrađeni još prije 20 godina i popločeni s betonskim pločama i zbog dotrajalosti više nisu bili uvjetni te je bilo i dosta pritužbi gostiju. Nove podnice su jako otporne, a osim što vizualno mnogo bolje izgledaju, vrlo su kvalitetne i odolijevaju svim vremenskim uvjetima. Radi se o ukupno 18 molova koji će se kompletno urediti, a radovi su krenuli još pred novu godinu. Zasad je već popločeno deset molova i očekujemo da će do ljeta i ostali biti gotovi, veli Šuran.

Sanacija obalnog zida

Od drugih investicija ističe i sanaciju obalnog zida duž cijele marine koji se urušavao, a djelatnici Tehnomonta grade i stotinu metara dug novi potporni zid kojeg je bilo nužno napraviti zbog urušavanja obližnjih stijena.

- U sve ove investicije krenuli smo prije svega da bi gostima ponudili dodatne sadržaje te ih na neki način privukli da dođu upravo u našu marinu jer činjenica je da je prisutan veliki trend odlaska plovila iz naše marine, ali i iz cijele Hrvatske. Ti su problemi krenuli kada je Hrvatska ušla u Europsku uniju, jer sva ta plovila se automatski tretiraju, da tako kažem, kao "domaća roba".  Znači oni mogu otići u neku sportsku lučicu, luke otvorene za javni promet ili privezište te plaćati vez koji je i do deset puta jeftiniji nego kod nas jer im to dozvoljava sadašnji zakon. No, ta privezišta te komunalne i luke otvorene za javni prijevoz, nemaju sve one kriterije koje mi po zakonu moramo imati - poput mjera zaštite od požara, studije utjecaj na okoliš, puno veći broj sanitarnih čvorova, zbrinjavanje opasnih otpada te 24-satnu službu mornara, veli Šuran i dodaje: - Svjesni smo velikog odlijeva gostiju što ne čudi kada znate da primjerice gosti koji su kod nas plaćati vez pet tisuća eura, unutar svega pet milja od nas mogu pronaći vez po cijeni od tisuću eura. Znači, ta privezišta nemaju nikakve standarde i upravo to nam stvara štetu, a u gubitku je i država koja je zbog takve prakse izgubila PDV i porez na dobit koji je mogla ostvariti, veli Šuran.

U marini koja ima 630 vezova u moru i 250 mjesta "na suhom" zaposleno je 69 djelatnika. Član uprave Šuran kaže da se na sve moguće načine bore da zadrže goste te očekuje da će se promjene ipak dogoditi s obzirom da je trenutno u fazi izmjena Zakona o pomorskom dobru. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter