Izglasali veci gradski proracun

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ciljanim izmjenama i dopunama, umaški su vijecnici uvecali gradski proracun za 913 tisuca kuna, pa on u ovom trenutku iznosi približno 178, 22 milijuna kuna. Od toga su 573 tisuce namijenili za sufinanciranje udžbenika i pribora ucenika osnovnih škola, a 340 tisuca za autobusni prijevoz srednjoškolaca. Kako je objasnio gradonacelnik Vili Bassanese, prijedlog je pripremio u suradnji sa svojim zamjenicima i procelnicima gradske uprave, slijedom ažuriranja rada porezne uprave, koji je rezultirao povecanjem prihoda od poreza na promet nekretnina. Izrazio je zadovoljstvo što su, zahvaljujuci tome, u mogucnosti ublažiti neocekivani financijski pritisak na obitelji sa školarcima.

Grad je svakom osnovcu namijenio petsto kuna, odnosno tisucu za one u socijalnoj potrebi, a te ce iznose refundirati knjižarama nakon što roditelji naruce nedostajuce udžbenike i pribor. Buduci da u Umagu nema srednje škole, neminovno je da srednjoškolci putuju, i to najcešce u Buje (za koje karta u jednom pravcu košta neshvatljivo visoke 23 kune, kako je u više navrata istaknuto u raspravi), ali i Porec, Pazin, Piran i Portorož. Država je dosad placala puni iznos mjesecne karte za polaznike prvih i drugih razreda, pa je Grad 750 tisuca kuna iz proracuna namijenio za stopostotno financiranje ucenika trecih i cetvrtih razreda. To je i ucinjeno u drugom polugodištu te je od spomenutog iznosa iskorišteno 85 posto. S predloženih 340 tisuca kuna sufinancirali bi približno 25 posto karte za sve srednjoškolce. Bassanese je naglasio da jednak iznos za udžbenike za sve ucenike, bez obzira na razred koji pohadaju i materijalno stanje njihovih obitelji, možda nije najpravedniji, ali radi se o vatrogasnoj mjeri i jedinoj mogucoj soluciji u ovom trenutku, samo mjesec dana prije pocetka nastave u osnovnim školama.

Svi su vijecnici, uz zadrške po pitanju jednakog iznosa za sve ucenike, podržali rješenje vezano za udžbenike, ali se više njih zalagalo za veci postotak sufinanciranja prijevoza, posebno stoga što je Grad to poceo ciniti još prije države i to s trideset posto.


Podijeli: Facebook Twiter