Izbjegavanje Ipsilona donosi sitne uštede

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Otvaranjem nove dionice Istarskog ipsilona od cvora Rogovici do Kanfanara putovanje od najveceg istarskog grada do središta županije postalo je udobnije i brže, iako se taj luksuz sada naplacuje ravno 20 kuna, umjesto dosadašnjih 12.

Je li i koliko putovanje županijskom cestom jeftinije, odlucili smo provjeriti. Za to nam je poslužio redakcijski ford focus, novi automobil s benzinskim motorom od 1.400 kubika i 80 konjskih snaga.

Mjerac na nulu

Natankali smo ga "do cepa" na pulskom OMV-u, postavili mjerac kilometara na nulu, pogledali na sat i krenuli prema Pazinu. Buduci da je bio radni dan i 15 sati, na Velom Vrhu smo se našli u manjoj gužvi koja se kod Vodnjana razrijedila.

S druge strane, dionica u smjeru Svetvincenta bila je relativno prazna. Pokoji kombi i kamion, nekoliko automobila s obje strane, a susreli smo i jedan traktor. Cijelim putem strogo smo vodili racuna o brzini kretanja, no dozvolili smo si onih deset kilometara na sat policijske tolerancije i vozili najviše 90 km/h, odnosno 60 km/h u blizini naseljenih mjesta.



Cuvare reda nismo sreli nigdje, na srecu nekoliko vozaca koji su nas znatno vecom brzinom pretjecali, od kojih jedan usred zavoja po punoj crti. U okolici Žminja naletjeli smo na nekoliko kamiona koji su takoder vozili u smjeru Pazina, što nas je nakratko usporilo buduci da su ubrzo isti skrenuli s glavne ceste.

Što se tice kvalitete kolnika, istrošena glatka podloga izražena je na dionici od Juršica do Svetvincenta, dok se ispucan grubi asfalt uz obilje rupa primjecuje nakon Žminja, kod mjesta Jurici, skretanja za Šaine, pa sve do odvojka za Sv. Petar u Šumi. Kasnije je na nekim dijelovima zakrpan, a na nekim potpuno nov.

U Rogovice smo stigli za tocno 37 minuta, prevalivši do Petrolove benzinske postaje tocno 46,3 km. Ondje smo ponovo dotocili gorivo, a crpkin pištolj iskopcao je 4,24 litre. Gorivo smo platili 41,21 kunu, što je ujedno bio i jedini trošak putovanja.

Brže, a sporije

U povratku smo krenuli Ipsilonom, skrenuvši na novu dionicu Rogovici. Iako na tom dijelu prepuna prilicno oštrih zavoja, potpuno nova autocesta je toliko široka da smo se vozeci deset posto više od dozvoljenih 110 km/h osjecali kao da vozimo znatno sporije nego maloprije na lokalnoj cesti. Narocito kad bi pokraj nas, u lijevoj traci za (pre)brze, projurio pokoji automobil sa znatno vecom brzinom.

Iako su nam brojni vozaci kamiona tvrdili da im se Ipsilon nipošto ne isplati, primijetili smo poprilican broj kipera, cisterni i velikih kombija koju su se, uz tegljace i autobuse, držali desne trake. Ocito je da mnogi cijenu cestarine kompenziraju s uštedom na gorivu i brzinom putovanja.

Na Pelicetima smo korištenje dionice platili okruglih 20 kuna, odakle smo se ponovo uputili na pulski OMV. Zanimljivo, iako smo na Ipsilonu nerijetko spuštali ispod 120 km/h, putno racunalo pokazivalo je pola litre nižu prosjecnu potrošnju nego na lokalnim cestama.

Konkretno, trošili smo sedam litara, a na kraju putovanja, nakon 52,4 kilometra i 29 minuta vožnje, do vrha spremnika valjalo je dotociti 3,87 litara. Ukupno, putovanje od Rogovica do Pule koštalo nas je 57,62 kune.

Rezimirajmo. Iako je putovanje Ipsilonom šest kilometara duže nego starom cestom, na odredište se stiže brže uz osjetno nižu potrošnju goriva. Dakako, to se odnosi na vozace koji se drže zakonskih brzinskih propisa.

Vozaci s vrlo teškom nogom na gasu stižu svega pet-šest minuta brže, a osim što riskiraju placanje visoke kazne, na visokim brzinama potroše i do 40 posto više goriva, što potpuno mijenja racunicu. Vlasnici ENC uredaja imaju i 30 posto jeftinije prolaske, pa spomenutu dionicu placaju 14 kuna.

Na koncu, isplati li se izbjegavati Ipsilon? Financijski da, no uštede su trenutne. Dugorocno, razlika koja se uštedi vožnjom besplatnom cestom potrošit ce se prilikom amortizacije automobila, s obzirom na to da vožnja autocestom znatno manje troši vozilo. (Krešimir TADIJIC)


ŽUPANIJSKOM CESTOM PULA - PAZIN

Dužina putovanja: 46,3 kilometra
Vrijeme putovanja: 37 minuta
Najveca brzina kretanja: 90 km/h
Potrošeno goriva: 4,24 litre
Cijena goriva: 41,21 kuna (9,72 kn/lit)
Ukupan trošak putovanja: 41,21 kuna


AUTOCESTOM ROGOVICI - PELICETI - OMV PULA

Dužina putovanja: 52,4 kilometra
Vrijeme putovanja: 29 minuta
Najveca brzina kretanja: 120 km/h
Potrošeno goriva: 3,87 litara
Cijena goriva: 37,62 kune (9,72 kn/lit)
Cestarina Rogovici - Peliceti: 20 kuna
Ukupan trošak putovanja: 57,62 kuna


Podijeli: Facebook Twiter