Novi rotor, ali stare pogreške. Tako bismo mogli sažeti zaključak o cestovnom znakovlju na našem području.
Kružni tok, rotor, kružnjak, raskrižje ili konačno kružno raskrižje kako ga službeno nazivaju "cestovnjaci" koji je nedavno s razlogom izgrađen na županijskoj cesti u Žminju ima jednu manu - putokaze. Posebice, onaj koji se odnosi na udaljenost između Žminja i Rovinja koji po tom znaku iznosi čak 30 kilometara.
Najviše 25 kilometara
Jedinstvena cesta između Rovinja i Žminja podijeljena je na dva dijela: dionicu državne ceste (D303) Rovinj-čvor Kanfanar (A9) te dionicu županijske ceste (Ž5077) čvor Kanfanar (A9)-Žminj-Barban. Prva dionica prema službenim podacima iznosi 13,5 kilometara, a druga 23,5 kilometara. Ako se duljini potonje županijske prometnice oduzme višak kilometara odnosno dionica Žminj - Barban koja iznosi oko 14 kilometara (prema internetskim cestovnim vodičima) dolazimo do približno točnog podatka da je cestovna prometnica Žminj - Rovinj duga 23 kilometra.
Uistinu, čak i ako se u obzir uzme cestovna inačica kojom bi se na potezu od Žminja do Kanfanara išlo preko Istarskog ipsilona, što je praktično neisplativo, došli bismo do maksimalnih 25 kilometara, stoga ostaje nejasno gdje su postavljači signalizacije pronašli razdaljinu od 30 kilometara.
Nepreciznosti posvuda
Ostale putokazne razdaljine su - ako nećemo previše cjepidlačiti - točne. Tako na putokazu do Pazina piše da ima 15 kilometara, do Pule 42, a do Rijeke 71 kilometar. Slične se nepreciznosti mogu vidjeti i na državnoj cesti prema Rovinju gdje kod čvora Kanfanar (Okreti) stoji da do Rovinja ima nešto "predugih" 16 kilometara. Zatim kod Sošići stoji da do Rovinja ima 11 kilometara, a odmah nekoliko desetaka metara dalje ta se razdaljina na putokazu "povećava" na 12 kilometara...
Iako često ukazujemo na putokazne pogreške čini se da se one ne smanjuju čemu osim očite nepažnje kumuje razdijeljenost nadležnosti nad pojedinim dionicama na državnu, županijsku i lokalnu razinu te relativno česta seljenja i izdvajanja pojedinih dionica iz jednog statusa u drugi. (A. DAGOSTIN)