Iz Splita o Splitu kroz umjetničku fotografiju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Izložba fotografija "A' propos Split" autora Ante Verzottija, majstora fotografije iz Splita, predstavljena je umaškoj publici u prostoru Muzeja grada Umaga.

Već sam ulazak u galerijski prostor Muzeja i promatranje fotografija, na prvi pogled, odvrtio je u sjećanjima promatrača staru ploču s hitom "...Nima Splita do Splita..." Pozdravljajući posjetitelje, ravnateljica Muzeja Biljana Bojić, na početku  je naglasila da je pristup fotografiji kojim Verzotti dočarava Split lišen zbilje i kao takav protkan humorom, stoga je posjetitelje mogao navesti na zaključak, kako je riječ o još jednom osebujnom umjetniku iz Splita, koji poput Miljenka Smoje tematizira "Velo misto" ulazeći u pulsirajući ritam njegovih ljudi, prostora i događanja iz kompleksne svakidašnjice.

Različitim fotografskim postupcima, Verzotti, prije, za vrijeme i nakon fotografiranja stvorio je fotografske slike koje su na taj način postale njegova autorska interpretacija grada.

Dva fotografska procesa

- Konstantnim eksperimentiranjem autor svoje radove preispituje, podvrgava sumnji, preoblikuje do visoke likovne i izražajne kakvoće, što jest njegova priznata vrlina, pa nije čudno da se njegovi uradci kompariraju s najboljim umjetničkim ostvarenjima iz svjetske moderne fotografije, rekla je Bojić prilikom otvorenja i nastavila pojašnjavati da su izložbeni radovi podijeljeni u dvije skupine.

- Prvu čine radovi intrigantne fotomontaže koja je nastala nakon snimanja različitim postupcima obrade digitalne slike i pozivaju se na stil ili oblik izražavanja određenog umjetnika, poput Lipovca, Hundertwassera, Boticellija, Warhola, istaknula je Bojić, i kazala da je na  fotografijama iz druge skupine, autor intervenirao u fotografiju neposredno, prilikom snimanja, posežući za specijalnim tilt & shift objektivom gdje radikalnim tehnološkim postupkom okretnja i pomicanja leće po okomitoj osi stvara fotografije na kojima je samo odabrani dio slike oštar, a drugi su dijelovi zamagljeni.

- Uz pomoć takve fotografske optike postigao je  dramatičnost i dinamičnost unutar fotografije – kadra , oživljavajući u njima jednu novu fotografsku stvarnost, završila je Bojić išćitavajući likovni osvrt Nele Žižić, više kustosice Muzeja Grada Splita.

Motivi na slikama predstavljaju Split, grad umjetnosti u suprotnosti s gradom konzumerizma koji je nezaustavljivo zavladao u ljudima, pa se život u gradu sveo na poligon masovne industrije turizma i profane zabave.

Duh svoga grada

Kao fetivi Splićanin koji duboko u sebi osjeća duh svoga grada i sve promjene koje stižu sa globalnog svjetskog tržišta, Verzotti promatrača, istančanim umijećem naglašavanja detalja, uvodi u dramu izgubljenog izvornog identiteta Splita, čineći ga akterom svijeta bogate asocijativnosti. Njegove se fotografije u usporedbi sa dokumentarističkim, pažljivim čitanjem, doimaju buntovnima i sarkastičnima, jer se opire izopaćenom potrošačkom mentalitetu.

Izložba je organizirana u suradnji sa Muzejom Grada Splita, a bit će otvorena do 15. listopada. (Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter