Iz pulske luke letjet ce se hidroavionom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Krajem proteklog tjedna u luckoj upravi talijanskog grada Giulianova održan je prvi radni medunarodni sastanak koji je ujedno oznacio pocetak aktivnosti vezanih za projekt Adri-Seaplanes, financiranom iz EU-programa IPA Adriatic - prekogranicna suradnja, u kojem, uz Talijane kao nositelje projekta, sudjeluju partneri iz Grcke, Crne Gore, Hrvatske i Albanije.

Projekt vrijedan dva milijuna eura

Primarni cilj projekta je na podrucju jadransko-mediteranskog bazena isprobati sustav brzih veza s minimalnim utjecajem na okoliš izmedu luka država-partnera korištenjem hidroaviona. Ukupni iznos za ovaj odobreni projekt je dva milijuna eura.

Ovaj je projekt javnosti vec prezentiran sredinom prosinca prošle godine, a sastanak u Italiji prije pet dana oznacio je njegov pocetak. Luka Giulianove bit ce polazište novih veza prema Puli te albanskoj Valoni, crnogorskom Baru, grckom Krfu i talijanskom Brindisiju.

Na konferenciji za novinare održanoj u luckoj upravi Giulianove najavljeno je da ce probni letovi biti organizirani vec u ljeto 2012. te da u povezivanju raznih luka dosad nije bilo tehnickih problema, vec je nužno samo koordinirati i uskladiti važece zakonske normative. Za probni let koristit ce se hidroavion iznajmljen u Grckoj, s 19 mjesta.

Kako nam je pojasnio Florijan Veneruzzo, voditelj komercijalnih poslova pulske Lucke uprave, rijec je tek o prvom sastanku na kojem je dogovorena koordinacija i uskladivanje zakonske normative, glavnog preduvjeta da bi u pulsku luku sletio hidroavion.

Naime, u Hrvatskoj se hidroavion u zraku tretira kao avion, a u moru kao plovilo pa je potrebno uskladiti zakonske propise koji bi dozvolili nesmetano prometovanje. Cijeli projekt potrebno je realizirati unutar dvije godine od njegova pocetka, dakle 2014.

Pula ima potencijala

Voditelj cijelog projekta bit ce talijanska regija Teramo, koja ce izravno upravljati nizom aktivnosti u sistemu povezivanja luka.

Glavni cilj Adri-Seaplanesa je stvoriti brzu meduobalnu vezu izmedu zemalja ukljucenih u projekt, a takav nacin prijevoza trebao bi i smanjiti troškove prijevoza raznog tereta. Pula je izabrana jer ima potencijala biti turisticka luka, kako zbog svojih dimenzija, tako geografskog položaja, a i sam grad je vrijedna turisticka destinacija s mnogim povijesnim zanimljivostima u samom gradu i njegovoj neposrednoj blizini.

Doduše, grcki hidroavion s 19 mjesta za putnike, koji ce biti korišten za probni let sljedeceg ljeta, u pulsku luku mogao bi sletjeti, ali ne i uzletjeti, pa bi se za kretanje trebao odvesti izvan luke (izvan lukobrana). No, kako saznajemo, to ne bi trebalo predstavljati poteškoce za realizaciju projekta.

Hidroavioni se koriste u raznim situacijama. U turisticke i poslovne svrhe, primjerice za pružanje medicinske pomoci, a troškovi takvog prijevoza su daleko niži nego pri korištenju drugih zracnih prijevoznih sredstava, poput helikoptera.

Dio budžeta projekta namijenjen je demonstrativnim letovima, a sve s ciljem stvaranja linija i platforme te zajednickog sustava rezervacija karata i, u globalu, opremanja svake luke u gradu-partneru potrebnom infrastrukturom koja bi dozvolila probne letove. Projekt ukljucuje i pomoc lukama pri traženju autorizacije za uredenje uzletno-sletne piste za hidroavione bez potrebne izgradnje kontrolnog tornja. (G. ROJNIC)


Podijeli: Facebook Twiter