Iz Istre brodom u Italiju, ali ne i na kvarnerske otoke

Katamaran Bišovo - zadnja ili posljednja veza s otocima iz Pule? (Neven LAZAREVIĆ)
Katamaran Bišovo - zadnja ili posljednja veza s otocima iz Pule? (Neven LAZAREVIĆ)

Nakon što je 2013. ukinuta katamaranska linija Pula - Unije -Susak -Mali Lošinj -Ilovik  Silba - Zadar, u ovom trenutku Pula kao najveći istarski grad na moru, još uvijek nije povezena niti jednim morskim pravcem s ostatkom hrvatskog priobalja. Iako nam je more pred nosom, ukidanjem te linije, izbrisana je jedina brzobrodska linija koja je Istru povezivala s kvarnerskim otocima, ali i Dalmacijom u koju su tijekom ljeta hrlili mnogi Puljani ali i turisti ako ništa drugo, na jednodnevne izlete.

Cijena je bila i više nego prihvatljiva pa se do Zadra tom linijom svojevremeno moglo stići za pristojnih 200 kuna. Bila je to prilika da mnogi za vrijeme godišnjih odmora, iskoriste ovu liniju i relativno jeftino, uz ugodnu vožnju brodom, otplove u južnije krajeve.

Hidroavion i avion

Sada se do Dalmacije, konkretno do Zadra, najbrže može avionom, pa tako let Croatia airlinesom u oba smjera košta oko 560 kuna, dok do Splita leti preko Zagreba te je u tom slučaju avionska karta vrlo visoka i samo u jednom pravcu stoji oko 800 kuna. U ponudi je odnedavno i let hidroavionom kojim let iz Pule do Splita i nazad košta 900 kuna.

Zasigurno najskuplja vožnja iz Pule do nekih dalmatinskih otoka bila bi automobilom, a kada se tome još pridodaju cijene trajektnih linija, ispada da je jeftinije otići na sedmodnevni odmor u Tunis nego recimo na Hvar ili Korčulu. Što se tiče avionskih linija, van sezone, iz pulske se zračne luke leti se samo za Zagreb i to pretežito preko Zadra. Loša povezanost morske linije Dalmacije s Istrom, svima je dobro poznata, a čini se da su toga svjesni i u Lučkim upravama diljem Istre.

Ravnatelj pulske Lučke uprave Donald de Gravisi podsjeća da je linija Bišovo koja je vozila do Zadra, ukinuta nakon što su za nju brodarima ukinute subvencije. "Mi kao Lučka uprava nemamo svoje brodove ni mogućnosti utjecati na brodare, no naravno da smo zainteresirani i voljeli bi da Pula ima jednu stalnu liniju prema Dalmaciji, barem u ljetnim mjesecima", kaže de Gravisi.

Potvrđuje da u ovom trenutku luka Pula i ostale luke pod ingerencijom Lučke uprave Pula, nisu povezane brodskim linijama s kvarnerskim i dalmatinskim otocima.

- Pula nema morsku liniju s ostatkom priobalja zbog trenutne financijske neisplativosti brodskih linija (cijena goriva, udaljenost, kopnena i željeznička izoliranost ) te postojeće linije iz Brestove i Rijeke.  Zadnju liniju iz Pule prema otocima i Dalmaciji održavao je motorni brod Novalja (brodar Jadrolinija) 2013. godine, a prije toga od 2007. do 2012. godine liniju je održavao m/b Novalja (brodar Linijska nacionalna plovidba). Ta je linija bila od državnog interesa, pa je stoga bila subvencionirana od strane Republike Hrvatske.

- Međutim, nastupanjem svjetske ekonomske krize i ulaskom Hrvatske u EU, sezonske brodske linije ne mogu biti subvencionirane, pa je ovakva linija postala nerentabilna zbog prevelike cijene vozne karte. Lučke uprave su javne ustanove koje upravljaju lukama i jedino što možemo učiniti je osigurati što bolju i jeftiniju uslugu brodarima, što smo i činili svih ovih godina, kaže de Gravisi.

Podsjeća da je zbog činjenice da je brzobrodska linija Pula-Zadar-Pula bila od državnog interesa, brodar za razliku od ostalih komercijalnih linija, bio oslobođen plaćanja lučke pristojbe ležarine, dok je upotrebu obale plaćao samo za ukrcanog putnika i to u iznosu od šest posto vrijednosti vozne karte.

U pulskoj Lučkoj upravi potvrđuju da se trenutno iz Pule može za Veneciju, a te linije održavaju dva brodara Venezia Lines-San Frangisk i to od 09.lipnja do 1.rujna te Atlas –Adriatic Jet od 18.lipnja do 24.rujna. Tu je i linija Trst-Piran-Rovinj-Pula-Rovinj- Piran-Trst motornog brodara Fiammetta M –koja se odvija svakog petka, subote i nedjelje od 26.lipnja do 1. rujna. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter