ITB: Hrvatska peta najpoželjnija destinacija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatska je prema istraživanju najvećeg njemačkog autokluba ADAC u 2013. godini peta najpoželjnija destinacija za duži godišnji odmor, i to nakon Španjolske, Italije, Austrije i Turske. Riječ je o anketi koju je ADAC proveo među četiri tisuće svojih članova pitajući ih gdje će ove godine provesti godišnji odmor. Upravo su rezultati ove ankete predstavljeni drugog dana najvećeg turističkog sajma na svijetu - berlinskog ITB-a.

- Hrvatska se u toj anketi prvi put pozicionirala ispred Francuske, izuzimajući Njemačku u kojoj godišnji odmor provodi 37,5 posto Nijemaca. Oko 4,5 posto ispitanika reklo je da bi odabralo upravo Hrvatsku za svoj glavni godišnji odmor, istaknuo je ministar turizma Veljko Ostojić na sajmu nakon sastanka s predstavnicima ADAC-a.

Kako tvrdi Mitja Kočevar iz FTI grupe, jednog od najvećih organizatora putovanja u Njemačkoj, teško da se može očekivati da će iz godine u godinu bilježiti tako jak interes i broj gostiju iz Njemačke kao 2012. Tada je Hrvatska iskoristila pogodnosti više pozitivnih faktora koji su se uspjeli posložiti, poput krize u Grčkoj, Egiptu i na sjeveru Afrike.

Osim što ove godine ne možemo očekivati da će Hrvatska profitirati na račun nestabilne situacije u nekim mediteranskim turističkim zemljama, u prilog nam ne ide i mali broj kapaciteta u špici sezone koji se brzo popune.

- Naša su očekivanja za 2013. godinu jako visoka, međutim pitam se kakve su vaše mogućnosti. Činjenica je da u srpnju i kolovozu u Hrvatskoj nema novih kreveta, a prema Hrvatskoj postoji pozitivan trend putovanja. Moramo biti realni i zadovoljni ako dostignemo prošlogodišnje brojke. Nama je cilj dalje rasti, ali vidim da mogućnosti rasta imamo samo u pred i posezoni, veli nam Kočevar.

Ističe da su upravo pred i posezona još uvijek u Hrvatskoj, odnosno u turističkim odredištima zanemareni i da se destinacije ne trude dovoljno ponuditi gostima razloga za dolazak. Ističe da je za to stalno potrebno imati otvorene hotele, restorane te odgovarajuću ponudu.

- Premalo se radi na lipnju. Predugo se razmišlja da će se nešto dogoditi samo po sebi. Niti na lotu se ne može dobiti samo po sebi. U lipnju se ne bi trebalo baviti mišlju da li zatvoriti hotele, nego kako ih napuniti, smatra Kočevar.

Njegov kolega Michael Tenzer iz Thomasa Cooka zadovoljan je prodajom aranžmana za Hrvatsku ovog ljeta.

- Moram priznati da ste jako puno napravili što se tiče kvalitete da biste pridobili goste da putuju u Hrvatsku. Hrvatska je drukčija od svih drugih destinacija na Mediteranu i jedno ste od pet top odredišta za njemačke goste, zaključio je Tenzer. (B. BAN)


Podijeli: Facebook Twiter