Gotovo polovica online populacije u svijetu, njih 42 posto, slaže se s tvrdnjom da je važno uvijek biti dostupan, gdje god se nalazili. Samo njih 11 posto se ne slaže s ovom tvrdnjom. Globalno gledajući, u Rusiji, Kini, Meksiku i Turskoj najviše građana, više od polovice, smatra važnom neprestanu dostupnost, što je pak najmanje bitno stanovnicima razvijenijih zemalja poput Njemačke, Švedske, Japana i Nizozemske gdje samo od 16 do 22 posto građana ističe važnost stalne online dostupnosti.
Ispod svjetskog prosjeka
Važnost se u istraživanju, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, procjenjivala na skali od sedam stupnjeva, za slaganje su se uzeli odgovori 6+7, a za neslaganje 1+2. U Njemačkoj je čak dvostruko više onih (34 posto) koji nisu za dostupnost, u odnosu na 16 posto građana na drugom kraju skale.
A gdje smo mi? Hrvatska je po stavovima svoje online populacije nešto niža od svjetskog prosjeka po procjeni važnosti svoje dostupnosti: 38 posto smatra da je važno biti neprestano dostupan, dok se 18 posto ne slaže s ovom tvrdnjom. Ženama je nešto važnije biti non-stop dostupan (41 posto), u odnosu na muškarce (34 posto).
Najmlađima (do 29 godina) i najstarijima (60+) važnije je biti dostupan od onih srednje dobi, vjerojatno iz različitih razloga: najmlađima je vjerojatno razlog socijalna komponenta, dok je najstarijima to jedan vid sigurnosti. Regionalno gledajući, u Zagrebu i okolici postoji najmanji interes za stalnu dostupnost - svega 28 posto.
Više od 27.000 ispitanika
GfK je proveo online istraživanje na više od 27.000 ispitanika u dobi od 15 i više godina u 22 države: Argentini, Australiji, Belgiji, Brazilu, Kanadi, Češkoj, Francuskoj, Njemačkoj, Hong Kongu, Italiji, Japanu, Meksiku, Nizozemskoj, Poljskoj, Rusiji, Južnoj Koreji, Španjolskoj, Švedskoj, Turskoj, Velikoj Britaniji i SAD-u. GfK-a raspolaže s više od 13.000 stručnjaka koji istraživanja provode u više od stotinu zemalja, a iza njih je 80 godina znanstvenog iskustva. (D. PALIBRK)