Istraživanje o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj

Mirna Berend
Mirna Berend

Institut za turizam, na inicijativu Ministarstva turizma i u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, od lipnja provodi istraživanje "Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj - Tomas Ljeto". Istraživanje koje su posljednji put proveli 2014. godine, pružit će aktualne i detaljne informacije o profilu turista koji dolaze u Hrvatsku, motivima njihova dolaska, dnevnoj potrošnji, zadovoljstvu u odredištima i slično. Prvi rezultati istraživanja javnosti će biti predstavljeni krajem ove godine.

- Istraživanjem želimo obuhvatiti segment turističke potrošnje kao jedan od najbitnijih pokazatelja unapređenja kvalitete i izvanpansionske ponude. Dobit ćemo izrazito vrijedan i neophodan alat za upravljanje turizmom na svim razinama, od destinacijske do nacionalne. Istraživanje TOMAS Ljeto odnosi se na ljetne mjesece i obalne županije, a s obzirom na snažnije turističko aktiviranje našeg kontinenta, razmatramo mogućnost da ga u budućnosti proširimo na sve hrvatske županije, kaže ministar Gari Cappelli.

Podaci se prikupljaju izravno od turista u hotelima, kampovima i privatnom smještaju, u više od 70 mjesta na obali i otocima, od lipnja do listopada. Kao jedino istraživanje koje se provodi na području svih primorskih županija u Hrvatskoj, omogućava i komparativnu analizu turističke potražnje naših turističkih područja. Strukturirani upitnik, tiskan na hrvatskom i 11 stranih jezika, ispunjava se u razgovoru s turistima, a ove godine prvi se put koristi računalni osobni intervju, tzv. CAPI (computer aided personal interview).

Istraživanjem se prikupljaju podaci o sociodemografskoj strukturi gostiju, obilježjima putovanja i boravka u destinaciji, potrošnji te zadovoljstvu gostiju našom turističkom ponudom. Istraživanje se provodi na uzorku od 5.000 ispitanika, stratificiranom prema županijama, vrsti smještaja i zemlji porijekla gostiju. Uz podatke o turističkom prometu na temelju sustava eVisitor, dobit će se reprezentativni podaci za pojedine županije o najvažnijim emitivnim tržištima, vrstama smještaja i sezoni.

- Ovakva primarna istraživanja dobra su podloga za usmjeravanje turističke politike. Istraživanjima otkrivamo sklonosti našeg tržišta kao i naše konkurentske prednosti, ali i slabosti, izjavila je dr. sc. Sanda Čorak, ravnateljica Instituta za turizam.

(D. PALIBRK)





Podijeli: Facebook Twiter