Istrani sve manje kupuju nove automobile

Istarska županija bila je pri vrhu prodaje automobila - danas je tek sedma (k. tadijić)
Istarska županija bila je pri vrhu prodaje automobila - danas je tek sedma (k. tadijić)

Gotovo 19 posto manje novih automobila prodano je ove godine u odnosu na lanjsku. Registrirano je ukupno tek 18.608 novih automobila (lani u istom razdoblju 22.907) što je zabrinjavajuća brojka ako se sjetimo da je ne tako davno u prvih osam mjeseci bilo registrirano i 50 tisuća automobila. Kriza ne samo da ne jenjava, već uzima sve veći danak, potencijalni kupci ili nemaju kreditne uvjete, ili se ne usuđuju zaduživati, a poskupljenje ekološki nedovoljno prihvatljivih automobila od ulaska Hrvatske u Europsku uniju dodatno je pridonijelo padu, odnosno stagnaciji prodaje.

Iako je srpanj, za razliku od svih ostalih mjeseci, bio tek nešto uspješniji od lanjskog, nada u oporavak automobilskog tržišta nije velika zbog činjenice da je upravo u srpnju registriran velik broj rent-a-car vozila namijenjenih turističkoj sezoni. Stoga su realne statistike koje se odnose na fizičke osobe puno lošije.

Istarska županija nekoć je bila pri vrhu prodaje automobila, prema podacima o registracijama novih vozila. Bolje od nje bile su tek Primorsko-goranska, Splitsko-dalmatinska i, naravno, Zagreb i Zagrebačka županija. Danas, Istra je tek sedma u poretku, čemu uvelike pridonosi i porast registracija u Bjelovarsko-bilogorskoj i ostalim manje razvijenim županijama, no ne zbog nagle potražnje za novim vozilima, već zbog činjenice da su ondje davanja prilikom registriranja vozila znatno niža, pa ne čudi što većina rent-a-car vozila ima daruvarske registracijske oznake.

Kad već prodaja novih automobila ne ide, što je s rabljenima? Pokušali smo kontaktirati nekoliko prodavača "iz mreže". Samo jedan od njih kratko je odgovorio da je to biznis koji propada iz godine u godinu, a od 1. srpnja preživjeti je nemoguće jer kupci, kako kaže, ionako automobile traže vani. 

Branka Košara, direktorica Hyundai autokuće Košara iz Putini, kaže da su rezultati prodaje rabljenih vozila slični prošlogodišnjim. 

Prema njezinim riječima, kupci najradije odabiru vozila stara između pet i šest godina, izbjegavaju vozila koja iziskuju skupo održavanje i nerijetko svoje vozilo zamjenjuju po sustavu "staro za novo", pa čak ponekad i "staro za staro". (Krešimir TADIJIĆ)

VIŠE O OVOJ TEMI ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter