Problem lošeg ili nikakvog prijema televizijskog i radijskog signala hrvatskih programa u Istri, ponajprije u njenom zapadnom obalnom području, već godinama brine građane koji ne mogu pratiti te programe, a za koje naposljetku plaćaju i RTV pretplatu. U različitim sredinama taj se problem različito percipira. No neposredno oštećeni korisnici, zbog plaćanja usluge koju ne mogu koristiti, dakle građani koji ne znaju i ne moraju znati u čemu je doista problem, imaju sasvim opravdanog razloga za negodovanje, pa i za gnjev koji povremeno, kad se u dovoljnoj mjeri akumulira, izađe u javnost.
Akumulacija gnjeva
Jedna takva akutna "akumulacija građanskog nezadovoljstva" došla je do izražaja kroz vijećničko pitanje Nevije Poropat na sjednici Skupštine Istarske županije u ponedjeljak. Pažnju je privukao neuobičajeni odgovor župana Valtera Flega da će, ne riješi li se problem do sljedeće sjednice Županijske skupštine, pozvati građane da "ne plaćaju više uslugu koju ne mogu konzumirati".
Kakvo je stanje u gradovima koji su ovim problemom najugroženiji pokušali smo saznati od gradonačelnika i djelatnika gradskih uprava zapadnoistarskih obalnih gradova, i evo kakve smo informacije, mišljenja i stavove prikupili.
Na području grada Umaga ovaj je problem vrlo izražen, pogotovo u užem gradskom području, naprosto zbog njegovog smještaja odnosno blizine Italije, potvrđuje nam umaški gradonačelnik Vili Bassanese. On međutim ne podržava mogući županov poziv na neplaćanje RTV pretplate, jer nije za to kriv HRT, već "agencija koja se bavi prijenosom signala i koja ne radi svoj posao". Prebacivanje odgovornosti na Talijane je također imaginarno, smatra umaški gradonačelnik, i predlaže da se problem pokuša riješiti kroz sustav.
-Treba pozvati sve koji su pogođeni, dakle cijelu zapadnu obalu Istre, da se uključimo i prema Odašiljačima i vezama uputimo službeni dopis, jer inače problem nismo riješili. Inače ne gledam televiziju i ne čitam novine, zato sam zdraviji čovjek, ali s prijemom TV signala ima problema moja mama, i mnogi drugi naši stariji sugrađani kojima je televizija prozor u svijet", kaže nam Vili Bassanese. Podsjeća da je prije dvije-tri godine kontaktirao "Odašiljače i veze" zbog tog problema, ali je svaki službeni kontakt s tom agencijom bio "ulazak u sustav vrlo neodgovornih ljudi" pa se postiglo nije ništa. Prelazak na digitalni sustav je samo parcijalno riješio problem, ali ne i potpuno, jer još ima gledatelja sa starim antenama koje se ne može prisiljavati na dodatni trošak, kaže također umaški gradonačelnik.
Slična iskustva, s nešto drukčijim tijekom ali s istim ishodom, ima njegov južni kolega, novigradski gradonačelnik Anteo Milos. Na području Novigrada već četiri-pet godina problem s prijemom TV signala je vrlo izražen, o čemu je već odavno bilo obaviješteno nacionalno Vijeće za telekomunikacije, koje je čak u Novigradu prije dvije-tri godine i održalo sjednicu posvećenu ovom problemu na kome je obećano da će se problem riješiti, ali učinjeno nije ništa, ni tada ni kasnije. "Zato ćemo se odazvati županovom pozivu na bojkot ukoliko se nešto ne promijeni", rekao nam je novigradski gradonačelnik.
Građani ne reagiraju
U Rovinju problem lošeg prijema TV signala također postoji, ali ga u gradskoj upravi službeno nisu svjesni. Naime, kako nam je rekla pročelnica gradskog Odsjeka za lokalnu samoupravu, informiranje i međunarodnu suradnju Maria Črnac Rocco, građani Rovinja se gradskoj upravi dosad nikad ni usmeno ni pismeno nisu požalili na taj problem, pa gradska uprava nije reagirala. No slučaj je htio da nas je jučer nazvala jedna čitateljica iz Rovinja, ponukana izvještajem sa Županijske skupštine, i ispričala nam kako je usprkos nabavi i isprobavanju svih na tržištu dostupnih antenskih sustava njezino domaćinstvo bez ikakvog signala već dulje vrijeme, ne pomaže ni digitalni prijemnik, a kako se raspitala, tako je i u širem susjedstvu.
U porečkoj gradskoj upravi također nisu zabilježili pritužbe građana radi problema s prijemom TV signala, čak ni na Gradskom vijeću nije postavljeno vijećničko pitanje o tome, barem ne u posljednjih godinu dana. (Davor ŠIŠOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU