Prvi hrvatski vodeni park Istralandia u Brtonigli dobio je na godišnjoj skupštini Parksmanie, Udruge vodenih i tematskih parkova Italije, održanoj u Rimu, Parksmania Awards za poduzetnički poduhvat godine. Ono što je Oskar u filmskom svijetu Parksmania Awards je za svijet zabavnih parkova. Ovo prestižno priznanje od 2000. godine dodjeljuje časopis Parksmania.it, a njime nagrađuje parkove koji su se u talijanskim i europskim okvirima istaknuli svojim tematskim područjima. U konkurenciji za nagrade bilo je više od 40 zabavnih parkova iz raznih zemalja, a Gardaland je u jakoj konkurenciji dobio nagradu za park godine.
Nezaobilazan detalj - kravata
Dodjeli nagrada bili su nazočni predstavnici mnogih parkova, ali i onih najpoznatijih poput Disneylanda Paris, ali Ferrari Worlda u Abu Dhabiju, što svakako mnogo znači za promociju projekta Istralandia.
- Nagrada Parksmania Awards je tijekom godina postala prestižni faktor obzirom da ima veliki značaj za promociju parkova - rekao je Silvio Kraljević, voditelj projekta Istralandije koji je u Rimu preuzeo nagradu. Ovom je prigodom javnosti prvi put predstavljena i kravata Istralandije, dodao je Kraljević, napomenuvši kako će ovaj modni detalj koji se veže uz Hrvate, biti nezaobilazan u njihovoj promociji.
Od lipnja 130 tisuća gostiju
Istralandia se prostire na 80 tisuća metara četvornih, a je projekt ovog prvog vodenog parka u Hrvatskoj vrijedan 10 milijuna eura. Park je otvoren 21. lipnja ove godine, a za posjetitelje je zatvoren 15. rujna. Tijekom tih pedesetak radnih dana, uz 33 kišna dana, Istralandiju je posjetilo 130 tisuća gostiju, rekao je Kraljević, naglasivši da je najpoznatiji talijanski vodeni park Aqulandia Lido di Jesolo, nedaleko Venecije s radom počeo 1. lipnja ove godine, a do zatvaranja, sredinom rujna, posjetilo ga je 150.000 posjetitelja. U špici sezone Istralandiju je dnevno posjećivalo oko 5.000 gostiju, a tijekom sezone u sadržajima ovog vodenog parka dnevno je uživalo prosječno 2.500 ljudi. Uz domaće goste park su posjećivali turisti iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Italije.
Parksmania Awards dodjeljuje se prema nominacijama u više kategorija kao što su Park godine, Vodeni park godine, Najbolje ocijenjeno osoblje, Najbolja nova atrakcija, a među njima je i nagrada za Poduzetnički poduhvat godine za novi park, koja je stigla u Brtoniglu. Parksmania Awards je tijekom godina stekla veliki ugled, a njime je postala važan pokazatelj općeg odziva i interesa javnosti za pojedine tematske parkove. Ova je nagrada, zapravo, rezultat pomnog istraživanja, praćenja i usmjeravanja parkova stručnog povjerenstva sastavljenog se od sedam članova Uredničkog odbora Parksmania.it. Oni svake sezone posjećuju mnoge zabavne parkove, ne samo u Italiji već i diljem Europe, a najbolji u svojim kategorijama, bez obzira na njihovu veličinu i položaj, dobivaju priznanja kako bi se potaknula inicijativa, poduzetnički poduhvati i poboljšanja u zabavnim i tematskim parkovima.
Parksmania.it važan promotor
Parksmania.it je prvi online magazin na talijanskom jeziku, a namijenjen posjetiteljima i ljubiteljima zabavnih parkova. Djeluje od 1997. godine i od početaka je prepoznat po visokoj kvaliteti sadržaja i potpunosti informacija. Redakcija Parksmania.it je sastavljena od profesionalaca i konzultanata s posebnim stručnim kompetencijama na području zabavnih parkova, a njihove stranice sadrže više od 600 baza podataka s informacija o zabavnim parkovima diljem svijeta. Stoga predstavlja najveću online javno dostupnu baza podataka s fotografijama, mišljenjima, komentarima, vijestima i uvidima vezanih u zabavne parkove. U sklopu službenih video kanala na YouTubeu Parksmania.it ima više od 500 filmova vezanih za zabavnu industriju. Tisuće ljudi svaki se dan spajaju na stranicu Parksmania.it gdje pronalaze podatke o parkova koji dobivaju sve veću važnost u turističkom sektoru. Parksmania.it je tako promotor svih važnih inicijativa u području zabavnih parkova.
Ova uistinu velika nagrada poticaj je za daljnji rad i obogaćivanje aktivnosti, kaže Kraljević. Dodaje kako ne namjeravaju sjediti na lovorikama pa već razmišljaju o novim atrakcijama, animacijskim aktivnostima, ali i manjim propustima koje treba ispraviti. Trenutno se radi na projektima novih tobogana, iduće će se sezone u funkciju staviti amfitetar s 500 mjesta, a uvest će se i program noćnog kupanja. Uz to radi se na poboljšanjima sanitarnog čvora, ali i ugostiteljske ponude, kaže Kraljević, ne krijući zadovoljstvo što se Istralandia našla u društvu s najvećim zabavnim i tematskim parkovima u Europi s dugom tradicijom i prepoznatljivom kvalitetom u industriji zabave i turističkoj ponudi svojih gradova i zemlja. (Mirjan RIMANIĆ)