Istra vodeća turistička regija s ostvarenih 27 milijuna noćenja

Restoran u Rovinju koji drži Zija Murati (Arhiva)
Restoran u Rovinju koji drži Zija Murati (Arhiva)

U deset ovogodišnjih mjeseci Hrvatska je dosegnula rekord od 100,3 milijuna noćenja, a ta je okrugla brojka prvi put ostvarena u povijesti domaćeg turizma što su, uostalom, i najavljivali resorni ministar Gari Cappelli i direktor HTZ-a Kristjan Staničić. U odnosu na lani, noćenja je bilo 12 posto više. I dolasci, kojih je bilo 17,9 milijuna, u porastu su od 13 posto. Kad je riječ o listopadu, na državnoj je razini ostvaren 3,1 milijun noćenja i 878 tisuća dolazaka, što je također porast od 13, odnosno 12 posto, kazuju podaci sustava eVisitor koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom čarteru.

Cjelogodišnja destinacija

Ministar Cappelli priopćio je da ga iznimno veseli značajan rast turističkog prometa u listopadu, ali i čitavoj pred i posezoni.

- To je dokaz da je Hrvatska sve privlačnija gostima i izvan ljetnih mjeseci, odnosno da smo postali cjelogodišnja destinacija. Siguran sam da ćemo daljnjim provođenjem naših aktivnosti usmjerenim na jačanje selektivnih oblika turizma i pozicioniranjem Hrvatske kao aviodestinacije već u sljedećoj godini ostvariti još konkretniji rast u pred i posezoni, priopćio je ministar Cappelli.

Istarska županija još je jednom dokazala da je vodeća turistička regija u državi: u prvih deset mjeseci vodi s 27,3 milijuna noćenja, što je deset posto više nego lani, a slijede je Splitsko-dalmatinska županija (18,9 milijuna) i Kvarner (18,4 milijuna). Istra je u prvih deset mjeseci ostvarila 4,15 milijuna dolazaka, također deset posto više nego lani.

Direktor TZIŽ-a Denis Ivošević kaže da je ova godina prije svega označena brojkom od četiri milijuna.

- Prvo su u lipnju ostvarena četiri milijuna noćenja, prvi put u povijesti istarskog turizma. Nakon toga Istra je prije mjesec dana prvi put ostvarila četiri milijuna dolazaka, a očekujemo i četiri milijuna noćenja i u Rovinju, veli Ivošević i napominje da je, prema strateškim dokumentima (Master planu i Strateškom marketing planu), ideja da se sezone preoblikuju jačanjem pred i posezone, uz održavanje kontinuiteta u špici.

- No, fokus je da to pokušamo odraditi s gostima koji su financijski izdašniji, od srednje prema srednje visokoj do visokoj platežnoj moći. Što se tiče napučenosti, mi nemamo izražen problem kao Dubrovnik, ali o tome razmišljamo. Vodimo računa o tome da se putem strateškog dokumenta analiziraju scenariji koji bi to mogli spriječiti. Brojka od 27 milijuna gotovo je dosegnula prognoze iz Master plana i jasno je da ćemo brzo trebati napraviti korektivne akcije u planu da bi se dokument uskladio sa stanjem na terenu, objašnjava Ivošević. Iako su ove godine u porastu bili hoteli, kampovi i privatni smještaj, proteklih je godina dominirao rast skoro isključivo u privatnom smještaju. Naglom rastu broja smještajnih jedinica pridonijela je legalizacija, pa se velik skok turističkih brojki ne očekuje i u idućoj godini. Prosječna popunjenost u svim objektima bila je 24,98 posto.

(M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter