Hrvatska je i dalje među putnicima iz svijeta prepoznata prije svega kao odredište za ljetovanje, a tek onda po svojim turama i itinererima, nautici i seoskom turizmu, pokazala su istraživanja koje je Ipsos Puls proveo za Hrvatsku turističku zajednicu u sklopu izrade Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma od 2014. do 2020. godine koje je u Zadru na Danima hrvatskog turizma predstavila direktorica HTZ-a Meri Matešić.
Istraživanja su provedena kroz šest potprograma u Austriji, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji, Norveškoj, Poljskoj, Rusiji i Švedskoj, a predstavljena su samo četiri istraživanja koja su zasad obrađena - Proces usvajanja brenda i primarna potražnja,
Pozicioniranje brenda i konkurenti, Evaluacija elemenata brenda te Ponašanje turista na putovanjima. Naknadno će biti predstavljena Istraživanje poslovnog sektora te Pozicioniranje Hrvatske na društvenim mrežama.
Ispitano je oko 11 tisuća ljudi, a riječ je o osobama starijima od 18 godina koji su u posljednje dvije godine ostvarili odmorišno putovanje s barem jednim noćenjem u inozemstvu, prihoda jednakih ili većih od nacionalnog prosjeka. Minimalno 50 posto njih živi u dva do pet najvećih gradova u zemlji gdje su istraživanja provedena.
Zanimljivo je da je Istra u tom istraživanju treće najprepoznatljivije odredište u Hrvatskoj nakon Dubrovnika i Splita, a slijede je Dalmacija i Zagreb. Turisti Istru prije svega prepoznaju kao odredište sunca i mora (28 posto ispitanika) i to nakon Dubrovnika.
Uopće je ne svrstavaju u odredište s turama i itinererima, gdje i dalje najprepoznatljiviji Dubrovnik, a zanimljivo je da je po prepoznatljivosti u ruralnom turizmu tek na trećem mjestu nakon Dalmacije i Plitvica. Što se tiče nautike, Istra je na začelju nakon Dubrovnika, Splita i Dalmacije kao i kada su u pitanju kratki odmori gdje prednjače Dubrovnik, Zagreb i Split. (B. BAN)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.