Pulska tvrtka Istra Tech d.o.o. ove godine slavi 25 godina uspješnog poslovanja. Riječ je o tvrtki koja se, kako doznajemo od zamjenice direktora Davorke Peruško-Stipić, bavi razvojem softvera za hotelijerstvo i ugostiteljstvo.
- S ponosom mogu reći da smo još uvijek lider u Hrvatskoj na tom području. Naš programski paket MISH koristi stotinjak poduzeća i 250 objekata u Hrvatskoj, ali i u susjednoj BiH i Sloveniji, navodi Peruško-Stipić.
Govoreći o povijesti tvrtke njen direktor Davor Brenko naveo je da je ona osnovana turbulentne 1990. godine pod imenom Istra Informatički inženjering da bi ove godine promijenila naziv u Istra Tech d.o.o. Prisjeća se kako je 1990. godina bila godina ubrzane privatizacije, inflacije od preko dvije tisuće posto, raspada Jugoslavije i početka rata u Hrvatskoj.
Vidjevši tu situaciju kao izazov, novu tvrtku osnovalo je osmero mladih informatičkih stručnjaka proizašlih iz tadašnjeg centra za obradu podataka (CEOP) SOUR-a Istra Jadran koji se morao rasformirati po sili zakona. Cilj tih entuzijasta bio je da u novoj tvrtki nastave razvoj softvera za informatizaciju turističkih tvrtki, a temeljem iskustava i znanja koje su stekli iz kratkog zajedničkog rada.
- Uvidjevši svoju šansu na tom području, djelatnici Istra Techa razvili su IT sustav za hotele i kampove pod imenom MISH (Modularni informacijski sustav hotelijerstva), koji su bazirali na novoj, puno jeftinijoj i inovativnoj paradigmi, odnosno međusobno umreženim serverima i personalnim računalima s distribuiranom bazom podataka, pojašnjava Brenko.
Tvrtka se tijekom godina specijalizirala upravo za razvoj softvera na području upravljanja poslovanja u hotelijersko-ugostiteljskom sektoru, u sklopu kojeg nudi projektiranje i implementaciju kvalitetnih informacijskih sustava koji se kontinuirano usavršavaju i nadopunjuju.
- Temelj naše tvrtke čini 26 stalno zaposlenih, od čega je 75 posto visoko obrazovanih stručnjaka raznih profila i stručnih certifikata, navodi nam Brenko, a na pitanje koji su problemi s kojima se tvrtka danas susreće veli da je jedan od njih upravo taj što teško pronalaze iskusne i kvalitetne programere spremne za rad u Puli, a oni mladi koje sami obuče, nakon skupljenog znanja i iskustva, nerijetko krenu dalje u svijet za većim novcem i izazovima. Drugi problem je, veli, globalizacija i sve veći pritisak strane konkurencije.
- Stranci sve češće kupuju, ili upravljaju hrvatskim hotelima i pri tome dovlače razna strana softverska rješenja, iako su vrlo često ta rješenja daleko lošija od naših, a i daleko skuplja. Nažalost, i domaći hotelijeri često posežu za stranim rješenjima misleći da je sve strano bolje od domaćeg, veli Brenko te dodaje da upravo radi toga planiraju u budućnosti zadržati poziciju tržišnog lidera na području razvoja specijaliziranog softvera u turizmu te se s novim informatičkim rješenjima više posvetiti probijanju na globalno tržište. (B. PETROVIĆ; Snimio D. ŠTIFANIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.