Nova direktorica Hrvatske turističke zajednice, 38-godišnja Meri Matešić, kao da ide koracima svog prethodnika Dubrovčanina Nike Bulića, koji je na čelna mjesta u hrvatskom turizmu - najprije kao zamjenik ministra turizma, potom kao ministar turizma te na kraju kao direktor u nacionalnoj turističkoj organizaciji - stigao s funkcije zamjenika direktora tadašnjeg najvećeg touroperatora za Jugoslaviju s britanskog tržišta, Yugotoursa u Londonu.
Za mjesto direktora predstavništva HTZ-a u Londonu treba raspisati natječaj, a to će biti uskoro, budući da nova direktorica novu funkciju u Zagrebu preuzima početkom studenog, nakon što odradi najveći turistički sajam u Velikoj Britaniji - World Travel Market (WTM). Matešić je inače londonski ured vodila četiri godine, a prije mjesec dana mandat joj je ponovno bio produžen.
Hrvatska je ove godine zabilježila odlične rezultate s britanskog tržišta, najbolje od nastanka države. Od početka godine do kraja rujna u Hrvatskoj je boravilo 299.155 britanskih turista, što je rast od 23 posto, koji su ostvarili čak milijun i pol noćenja, 22 posto više nego prošle godine. U Istri ih je pak bilo 52,5 tisuća i ostvarili su gotovo 353 tisuće noćenja, što je rast za 13, odnosno 10 posto.
Podsjetimo, jedan od najvećih britanskih touroperatora Thomson objavio je da je Hrvatska ove godine u njihovom programu među najomiljenijim odredištima. Time je uvrštena na popis najpoželjnijih europskih turističkih destinacija, uz Kanarske otoke, Baleare i Španjolsku. Najveća je novost ove godine bila što je aviokompanija Jet2Com povećala broj letova prema Dubrovniku i otvorila novu destinaciju - Istru te što se Monarch Holidays nakon dvije godine pauze vratio letovima za Dubrovnik.
- Snažan i kvalitetan medijski publicitet, glazbeni festivali te krstarenja snažno su utjecali na individualni segment putnika. Sve to pokazuje da prostora za daljnje napredovanje i rast tržišta ima puno, kaže nam Matešić.
Istaknula je i da je Istra ove godine napravila iskorak te da je uspjela vratiti Britance, koji su 1980-ih bili među najbrojnijim gostima.
Ovo turističko tržište godišnje na putovanja potroši 48,6 milijardi američkih dolara, po čemu zauzima četvrto mjesto na svijetu te ostvari oko 60 milijuna putovanja. U Hrvatskoj zasad 60 posto prometa s Otoka otpada na Dalmaciju, a najjači je Dubrovnik s 35 posto. U britanskom kolaču Istra sudjeluje sa samo 20 posto.
Trenutno je Pula s Velikom Britanijom povezana jedino direktnom Ryanairovom linijom prema Londonu, i to do 5. studenog. Niskotarifni Jet2Com prestao je s letovima prema Manchesteru prošlog tjedna, a s letovima su krajem rujna i početkom listopada prestali i čarteri prema Manchesteru, Londonu i Birminghamu. Sljedeće se godine očekuju nove linije Jet2Coma, i to prema Newcastleu, Leedsu i Glasgowu. (piše B. BAN)