Istra je Provansa od prije 30 godina

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jedanaest istarskih vina i dva ulja probijaju se na britansko tržište uz pomoc dvaju Britanaca, Judith Burns i Trevora Longa. Kako stvari stoje, mogli bi se ubrzo naci na policama specijaliziranih trgovina, pa cak i u zrakoplovima koji iz Velike Britanije lete za Hrvatsku.

Judith i Trevor putem svoje tvrtke Pacta Connect samoinicijativno su odlucili istarska vina i ulja predstaviti na tom tržištu kroz raznorazne degustacije u britanskim hotelima i restoranima te vinotekama, ali i dovodenjem specijaliziranih grupa britanskih turista na vinske probe u Istru.

Tako su nedavno kroz nekoliko istarskih podruma proveli i grupu od 23 Britanca zaposlena u britanskoj zrakoplovnoj kompaniji British Airways. Ovi distributeri imaju želju u Britaniju za pocetak distribuirati maslinovo ulje Vodnjanca Sandija Chiavalona te MIH-ov San Gurmano, zatim vina Coronice, Claija, Roxanicha, Degrassija, Trapana, Cattunara, Cosetta, Radovana, Rossija, Peršurica i Piquentuma.

U Istru su došli prvi put 2004. igrom slucaja buduci da Judith ima rodake u Sloveniji. Od te godine od Poluotoka se više ne razdvajaju, cak su ovdje kupili i apartman.



- Kada smo došli u Istru na odmor, shvatili smo da je Istra sve ono što je prije dvadeset-trideset godina bila južna Francuska ili Italija. Puno ljudi u Britaniji kaže da je Istra poput Provanse, ali Provansa se jako puno promijenila. Sve se iskomercijaliziralo i imaju previsoke cijene. To je jedan od razloga zašto smo se odlucili doci ovamo. Istra ima nekoliko bitnih stvari koje cine savršenu kombinaciju za odmor: to su odlicni ljudi, posebni doživljaji i nema puno Britanaca. Naime, Britanci odlaze u Španjolsku masovno svake godine i sada se susrecu s pretjeranom komercijalizacijom i anglizacijom. Stoga traže nova mjesta za putovanje, istice Burns.

Na pitanje zašto samo njih 11 i zašto zapravo upravo oni, Burns odgovara da je glavni razlog tome bio jer imaju posebnu pricu. Za Trapana kaže da je otkaceni mladi urbani vinar koji može biti i rock zvijezda, Roxanicha, Claija i Piquentuma istice po prirodnim vinima, Degrassija po finom couveeu koji podsjeca na francuska vina, a Cattunara po posebnoj obiteljskoj prici i povezanosti s vinogradom i lozom.

- Zato dovodimo grupe jer morate biti u Istri da biste to iskusili. Dosad smo vec doveli nekoliko novinara i blogera koji su pisali clanke o Istri, a namjera nam je nastaviti tim putem i dovoditi cak i vece grupe novinara, kaže Burns. Zanimljivo je citav PR rade sami i sa svojim novcem.

Na pitanje zašto u citavu pricu nisu ukljucena i druga vina iz Hrvatske, Burns veli da je glavni razlog tome što ona jako dobro poznaje Istru i njezina vina, ali ta vina najbolje odgovaraju ukusu Britanaca. Uz to imena istarskih vina i proizvodaca lakše se izgovaraju nego, primjerice, ona dalmatinska, što je za proboj na vinsko tržište ocito od velike važnosti. (Barbara BAN, snimio S. MILJEVIC)


Podijeli: Facebook Twiter