U oprtaljskoj baroknoj loži snimaju se kadrovi TV reklame za kozmetiku francuske tvrtke "Le Petit Marseillais", namijenjene francuskom i španjolskom tržištu. Francuski proizvođač prirodne kozmetike koji djeluje pod kapom međunarodnog konglomerata "Johnson & Johnson", odlučio se za visokobudžetnu produkciju.
Podrazumijeva to dva mjeseca priprema, petnaestodnevno traženje lokacija po Istri, te snimanje na kojem je, samo na terenu, angažirano gotovo sedamdesetak ljudi iz Francuske, Slovenije i Hrvatske.
Uračuna li se i postprodukcija koja prethodi finalnom proizvodu, (jednoj reklami od 20 i drugoj od 25 sekundi), za budžet ovog reklamnog projekta, saznajemo, mogao bi snimiti jedan dugometražni hrvatski film!
Prirodna linija francuske kozmetike, pogotovo za njegu kose, renomirani je brend no još uvijek nije prisutan na hrvatskom tržištu. Iako kažu da proizvodi za njegu tijela i kose Le Petit Marseillais kozmetike mirišu na jug Francuske, za snimanje reklame odabrana je Istra. Snima se pet dana, počelo je u Motovunu, nastavlja se u Momjanu i Novigradu, a od toga se dva dana snimalo u Oprtlju.
- Snimamo dvije reklame koje se odvijaju na različitim lokacijama mediteranskog štiha, jedna bi mogla biti Maroko, ili Italija, a druga južna Francuska, pa nam je odgovarala Istra jer su svi ti motivi koncentrirani vrlo blizu, rekao nam je Sebastien Muricia iz francuske firme "Le Petit Marseillais".
Dodao je da je prvi puta u Istri te da mu se sviđa pokrajina, arhitektura, priroda, posebno stoga što se sve lokacije mogu povezati s njihovim brendom.
Klijenti su Francuzi, glavna produkcija je francuska, a kooprodukcija slovenska. Jurica Ester iz zagrebačke agencije koja nudi lokacije stranim produkcijskim tvrtkama, u ovom slučaju hrvatski produkcijski servis, ističe da je Istra idealna za snimanje jer u krugu od 50 kilometara ima motive nalik na Provansu, Azurnu obalu, Istru kao takvu, mističnu Italiju, zapravo sve što strane produkcijske kuće traže.
- Istra je meka za snimanje kraćih i dužih filmova, pogotovo TV reklama. Snimamo već četvrtu TV produkcijsku reklamu unutar dva mjeseca upravo u Istri, odnosno Motovunu i Oprtlju. Uvijek to znači da dođe minimalno pedesetak ljudi, da svi tu spavaju, troše i na kraju se i u lokalnoj zajednici zavrti neka dobit.
Sve se više snima u Istri, a pogotovo će tako biti nakon 1. srpnja kada padnu granice jer sva tehnika koja se vukla izvana trebala je proći kompliciranu proceduru, a ubuduće to neće biti potrebno, tako da će Hrvatska postati nova Francuska, zadovoljan je Jurica Ester. (Napisala i snimila G. ČALIĆ ŠVERKO)