Ivana Kalafatic ovih je dana je, kao producentica manifestacije Future Now Vol. 1. -
Buducnost sada, u Rovinj dovela svjetski poznatog dizajnera, Britanca
Rossa Lovegrovea.
Inace, ova Zagrepcanka, sada živi izmedu New Yorka, Zagreba i istarskih Flengi. U Zagrebu ima svoju agenciju Montoya, specijaliziranu za marketing i brendiranje, a u New Yorku vodi firmu Liberte koja se bavi razvojem biznisa. Bila je urednica americkog izdanja poznatog londonskog modnog casopisa Pop. Završila je studij za medunarodne odnose i potom radila u Washingtonu, u uredu za pravosude, gdje je zajedno sa svojim timom komunicirala s Bijelom kucom i tadašnjim predsjednikom Billom Clintonom.
Za Istru je veže kuca koju je s majkom Jasnom McDonald prije nekoliko godina kupila u Flengima. Ljeti joj je Istra, kaže Ivana, odlicna baza - aerodrom u Puli je blizu, pa nije problem "skoknuti" do Londona, Milana, Pariza.
Pitali smo je kako je pocela suradnju s Maistrom i zašto su uprilicili dobrotvornu veceru za Zvjezdarnicu u Višnjanu.
- Pocelo je pred dvije godine idejom o organizaciji konferencije, koja bi se trebala uskoro održati, a bit ce vezana uz dizajn, inspiraciju i inovaciju te razvoj tržišta na ovom podrucju. Prije deset sam godina pokrenula casopis Clear, koji je postao jedan od vodecih i nagradivanih magazina za dizajn. Imala sam i agenciju Clear Works, koja je takoder organizirala dogadanja za svjetske automobilske kompanije. Odlucila sam pozvati rukovoditelje i poznate ljude koje sam upoznala kroz te poslove da dodu kao govornici na konferenciju.
- Dugo sam tražila prostor u Zagrebu, ali sam potom upoznala ljude iz Maistre koji su bili zainteresirani za to dogadanje. Konferencija ce se održati u starim halama nekadašnje Istragrafike. Poceli smo s Future Now Vol. 1. u hotelu Monte Mulini gdje je gostovao dizajner Ross Lovegrove. A što se tice Višnjana, moja mama je jako zainteresirana za astronomiju, i inace nam je tu u Flengima zabava navecer gledati zvijezde. Kontaktirala je Korada Korlevica, a potom sam došla na ideju da potaknemo ljude da daju novac u dobrotvorne svrhe. Ono što Korado radi, to je buducnost Hrvatske - mladost i znanost, a sve to se može vezati i uz dizajn. Bio je to prirodan spoj price.
Na upit može li usporediti svoj rad ovdje s onim u Americi, Ivana kaže:
- Apsolutno ne... Tamo je konkurencija ogromna, a ovdje gotovo da i ne postoji. Ipak, interesantno je da ako se možeš postaviti na drugaciji nacin i pronaci svoju nišu, mogucnosti su i tu ogromne. Ovdje svega treba, sve je u razvoju. Vidim sebe u ulozi savjetnika za razne brendove koji bi se htjeli pozicionirati na interesantan i nov nacin na tržištu u Hrvatskoj ili izvan nje. To je moj posao.
- Ljudi u Americi jako puno znaju o nama i možda toga nismo ni svjesni.
Nama je najbitnije da se kampovi pune, to nam je jedan stabilan
segment, ali nismo mi samo to. Turizam je ukratko - idemo misliti što
brže, što bolje, iskoristiti mladi svijet, spojiti ga s politicarima i
biznismenima. Ako itko u Hrvatskoj ima vece šanse za brz i inovativan
razvoj, onda je to Istra. Prica oko gastronomije, vina i maslinovog
ulja - sve je to divno i krasno, ali sada se ta prica mora razviti,
dignuti na viši nivo. Uz to, nismo dovoljno razvili pricu o kulturi.
Svi nešto pokušavaju, ali za to na Zapadu postoje zasebne ekipe,
takozvani inovativni timovi koji povezuju razne osobe i tvrtke, pocevši
od dizajnera pa sve do banaka. (M. MEDIC)