Istra i Irska - skladan spoj

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Veliku dvoranu INK-a do posljednjeg je mjesta ispunila publika koja je sinoc došla poslušati premijernu izvedbu ansambla Istra Irska. Žamor koji je odjekivao dvoranom nestao je cim su na zamracenu pozornicu stupili izvodaci - Tamara Obrovac, Úna Ní Fhlannagáin, Martin Tourish, Uroš Rakovec, Goran Rukavina i Dušan Kranjc.

Uvertiru je priredila Úna Ní Fhlannagáin zapjevavši na irskom dijalektu na što se nadovezala Tamara Obrovac, a prijelaz izmedu dviju pjesama bio je toliko skladan da su zvucale kao jedinstvena kompozicija, iako je rijec o spoju dviju razlicitih tradicija, melosa i jezika.

Pored skladbi "Predi šci moja", "Divojka" i "Sexuvalna" s Tamarinih albuma, ansambl je sjajno izvodio i irski tradicionalni triptih ili melankolicne pjesme harmonikaša Martina Tourisha. "Dijalog" izmeduansambla i publike tekao je savršeno - publika je spremno reagirala na svaku gestu ili pak duhovite komentare Tamare Obrovac.

Osim gitare, Uroš Rakovec je u nekim skladbama svirao i mandolinu koja je dala glazbenoj kulisi neodoljivi etno štih, dok je Obrovac uz pjevanje zasvirala i flautu.

Publika je upadala u gotovo meditativna stanja tijekom skladbi. Jer kad bi se na repertoaru našle irske skladbe, zvuk harfe gotovo da je stvarao sliku prostranih irskih pašnjaka, a kad bi pak Tamara zapjevala, prva je asocijacija uz glazbu bila Istra, njene masline i zemlja.

Glazba je toliko bila prožeta emocijama da je gotovo alegorijski uspjela pretociti zvukove u prizore, koji su vjerojatno bili i inspiracija skladateljima tih melodija.

Clanovi ansambla u svim svojim razlicitostima tvorili su uigranu cjelinu koja je publiku povela na jedinstveno putovanje prožeto djelicima istarske i irske dijalektalne i glazbene baštine. A ta dva svijeta, iako kilometrima udaljena, glazbeno se stapaju u bajkovitu cjelinu koju ce publika dugo pamtiti.


Podijeli: Facebook Twiter