Potrošaci u Hrvatskoj i zemljama istocne Europe oduvijek su sumnjali da su proizvodi poznatih svjetskih tvrtki koje kupuju kod kuce slabije kvalitete od onih kupljenih u Italiji, Austriji, Njemackoj, odnosno na Zapadu.
Te je sumnje sada potvrdilo i istraživanje slovackog instituta za veterinarstvo i hranu, koji je ispitao šest proizvoda: Coca-Colu, cokoladu Milka, crni i crveni papar Kotanyi, instant-kavu Nescafe Gold, kavu u zrnu Jacobs Kronung te kavu Tchibo Espresso.
Samo cokolada Milka bila je iste kvalitete bez obzira na to gdje je kupljena, dok se kvaliteta ostalih pet proizvoda razlikovala od države do države. Institut je utvrdio da Coca-Cola iz prodavaonica u Madarskoj, Slovackoj, Rumunjskoj i Bugarskoj sadrži izoglukozu od kukuruza. Taj je zasladivac znatno jeftiniji od obicnog šecera (saharoze), koji se nalazi u Coca-Coli kupljenoj u prodavaonicama Njemacke, Austrije, Poljske i Ceške, objavio je Euractiv.com.
Najvece su razlike uocene kod Kotanyi papra, koji je u prodavaonicama Madarske, Austrije i Slovacke znatno kvalitetniji, a u Bugarskoj znatno ispod standarda. Euractiv nije objavio pojedinosti koje se ticu kvalitete preostalih proizvodaca jer se nisu udostojali odgovoriti na nalaze. Predstavnici Coca-Cole i Kotanyija uglavnom su opovrgnuli nalaze istraživanja.
Tako je Coca-Cola potvrdila da se u razlicitim zemljama primjenjuju razliciti zasladivaci, ali da to nema utjecaja na kvalitetu proizvoda koji se bazira na receptu starom 125 godina, te napomenula da se izoglukoza upotrebljava i u SAD-u.
Tvrtka Kotanyi, pak, tvrdi da imaju iste standarde za sve proizvode, a razlike se mogu pojaviti zbog sirovine ili razlicitog vremena proizvodnje. Predstavniku slovacke udruge potrošaca Milošu Lauku, medutim, zanimljivo je to što se proizvodi slabije kvalitete uvijek pronadu u prodavaonicama novih clanica EU-a, a na austrijskom i njemackom tržištu "to nikada nije slucaj".