Istarski ugostitelji žale se na nelojalnu konkurenciju

Topla hrana se može kupiti doslovno na svakom koraku (Arhiva)
Topla hrana se može kupiti doslovno na svakom koraku (Arhiva)

Istarski su ugostitelji na rubu egzistencije, a nelojalna konkurencija postali su im pečeni pilići i druga gotova topla hrana te hladni napici po velikim trgovačkim centrima. Upravo ovakve izjave mogle su se čuti proteklog tjedna u Obrtničkoj komori Istarske županije koja je od Ministarstva turizma, između ostalog, zatražila i zaštitu od nelojalne konkurencije u sektoru trgovine.

- Nama ugostiteljima velik problem predstavlja prodaja rashlađenih pića u marketima, trgovačkim centrima i kioscima što po našem mišljenju ne postoji nigdje u svijetu. Prošao sam velike turističke zemlje kao što su Grčka, Turska ili Egipat gdje po danu bude i 40 stupnjeva Celzijusa, ali rashlađeno piće ne možeš dobiti u supermarketima. Isto tako, u Austriji ne možeš doći ispred Bille u 23 sata ili oko ponoći, uzeti kokicu i pivo i večerati ispred supermarketa. Zato i postoji kategorizacija, da svatko radi ono za što je zadužen. Danas kod nas u kioscima može kupiti sve - hladni sok, kavu, a susjedni ugostiteljski objekt služi da se samo obavi nužda, bio je oštar predsjednik Ceha ugostitelja pri Obrtničkoj komori Istarske županije u komori Dušan Černjul, inače vlasnik restorana Vela Nera u Šišanu.

Ugostiteljstvo na rubu egzistencije

Dodao je da zato i postoje restorani te drugi ugostiteljski objekti koji su uložili značajan novac u svoje objekte te se pridržavaju raznih uvjeta i standarda.

- Očekujemo od našeg Ministarstva da se u ovom segmentu upozoravajućim kontrolama i informativnim postupanjem  uspostavi red. Jer ugostiteljstvo i restorani su zaista na rubu egzistencije. A pogotovo visoko ugostiteljstvo, zaključio je Černjul.

Da takva ponuda u supermarketima remeti rad ugostitelja, potvrdili su i Černjulovi kolege Gracijano Švić iz Rovinja i Paulo  Šverko iz Vrsara, iako obojica kažu da su zadovoljni prometom koji imaju u svojim objektima.

- Nažalost, da. Takva nam ponuda uzima dio prometa. Ista je priča i s benzinskim pumpama koje nude razne sendviče i napitke.  Ugostiteljstvom se bave svi i svatko. To zasigurno dugoročno nije dobro te će srozati struku koja će ići ka nižoj kvaliteti i kategoriji. A mi želimo našu destinaciju brendirati kao odredište srednje i više kvalitete, smatra Švić.

Šverko pak veli da takva ponuda u supermarketima oduzima kolač ugostiteljima kada je u pitanju ručak.

- Međutim, da smo zbog toga na koljenima, nismo. Sigurno se tu izgubi dio klijentele, ali to nije alarmantno, smatra Šverko.

Drugačiju priču o ugostiteljstvu Istre ima direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević, koji je pomogao i da se Istra profilira kao zanimljiva i poželjna gastronomska regija upravo među klijentelom srednje i više platežne moći. A priča o gotovoj hrani iz supermarketa i Istri kao jednoj od najpoželjnijih gastro regija Europe ne ide ruku pod ruku. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter