U posljednje je vrijeme vrlo aktualno pitanje isplati li se po rabljeno vozilo ići izvan Hrvatske ili ne. Godina će završiti s manje od 30 tisuća prodanih automobila (a podsjećamo da je 2008. prodano 80 tisuća). U razgovoru s novopečenim vlasnicima rabljenih vozila često smo dobivali odgovore kako bi prilikom odabira i kupovine vrlo rado potegnuli do povoljnije Njemačke, no domaći diler im je osigurao obročno plaćanje, što na koncu presudi u odluci. Da, vani vlada isključivo gotovina, osim u nekim prilično skupim opcijama kreditiranja. Isplati li se doista kupiti vozilo vani? Da, ali valja dobro obratiti pažnju na detalje.
Od 1. srpnja u Hrvatskoj vrijede nova pravila prilikom uvoza automobila. Trošarine na nove i rabljene automobile konačno su izjednačene, što svakako pogoduje kupcima. Osnovicu za oporezivanje određuje Centar za vozila Hrvatske. Za automobil vrijednosti do 100.000 kuna porez iznosi jedan posto, odnosno tisuću kuna, a do 150 tisuća dva posto. S obzirom na ukupni iznos ovo je praktički zanemariva cifra, no tu nije kraj davanjima, jer u trošarinu ulaze i obračuni prema emisiji CO2. Za dizelsko vozilo koje proizvodi emisiju ugljičnog dioksida do 120 grama, plaća se 3,5 posto ukupne vrijednosti, odnosno tri posto ako je riječ o benzincu. Čak i gram ugljičnog dioksida preko toga udvostručuje postotak.
Upravo iz tog razloga donedavno omiljene luksuzne limuzine srednje klase iz "njemačkog svetog trojstva", a riječ je o Audiju "A4", BMW-u "serije 3" i mercedesu "C klase" više nisu isplative.
No, čak i da je računica povoljna, a u Njemačkoj je zasigurno moguće naći "mercedes" povoljnije nego na precijenjenom domaćem tržištu, valja imati na umu da je riječ o automobilima s uglavnom velikim brojem prijeđenih kilometara, a originalni, pa čak i zamjenski dijelovi za luksuzne brandove su izrazito skupi.
Najsigurnije je potražiti dvije-tri godine star automobil, snage do 120 KS, s najviše 60 tisuća prijeđenih kilometara i servisnom knjižicom, a kojeg prodaju ovlašteni trgovci, nipošto fizičke osobe koje u oglasnicima nude više vozila. (K. TADIJIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU