U posljednje je vrijeme vrlo aktualno pitanje isplati li se po rabljeno vozilo ici izvan Hrvatske ili ne. Godina ce završiti s manje od 30 tisuca prodanih automobila (a podsjecamo da je 2008. prodano 80 tisuca). U razgovoru s novopecenim vlasnicima rabljenih vozila cesto smo dobivali odgovore kako bi prilikom odabira i kupovine vrlo rado potegnuli do povoljnije Njemacke, no domaci diler im je osigurao obrocno placanje, što na koncu presudi u odluci. Da, vani vlada iskljucivo gotovina, osim u nekim prilicno skupim opcijama kreditiranja. Isplati li se doista kupiti vozilo vani? Da, ali valja dobro obratiti pažnju na detalje.
Od 1. srpnja u Hrvatskoj vrijede nova pravila prilikom uvoza automobila. Trošarine na nove i rabljene automobile konacno su izjednacene, što svakako pogoduje kupcima. Osnovicu za oporezivanje odreduje Centar za vozila Hrvatske. Za automobil vrijednosti do 100.000 kuna porez iznosi jedan posto, odnosno tisucu kuna, a do 150 tisuca dva posto. S obzirom na ukupni iznos ovo je prakticki zanemariva cifra, no tu nije kraj davanjima, jer u trošarinu ulaze i obracuni prema emisiji CO2. Za dizelsko vozilo koje proizvodi emisiju ugljicnog dioksida do 120 grama, placa se 3,5 posto ukupne vrijednosti, odnosno tri posto ako je rijec o benzincu. Cak i gram ugljicnog dioksida preko toga udvostrucuje postotak.
Upravo iz tog razloga donedavno omiljene luksuzne limuzine srednje klase iz "njemackog svetog trojstva", a rijec je o Audiju "A4", BMW-u "serije 3" i Mercedesu "C klase" više nisu isplative.
No, cak i da je racunica povoljna, a u Njemackoj je zasigurno moguce naci "mercedes" povoljnije nego na precijenjenom domacem tržištu, valja imati na umu da je rijec o automobilima s uglavnom velikim brojem prijedenih kilometara, a originalni, pa cak i zamjenski dijelovi za luksuzne brandove su izrazito skupi.
Najsigurnije je potražiti dvije-tri godine star automobil, snage do 120 KS, s najviše 60 tisuca prijedenih kilometara i servisnom knjižicom, a kojeg prodaju ovlašteni trgovci, nipošto fizicke osobe koje u oglasnicima nude više vozila. (K. TADIJIC)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU