Iskre i znoj u Lisinskom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Iako je bilo očekivano da će multiinstrumentalist (soranino, sopran, alte, tenor, bariton i bas saksofon, kontrabas i bas klarinet, flaute) James Carter sa svojim Organ triom oduševiti zagrebačku publiku, ona se pobrinula da Mala dvorana "Lisinski" bude rasprodana čak dva tjedna prije koncerta, pokazavši tako da se sjeća Carterovih sjajnih nastupa iz 2005. i 2009. godine, također u sklopu Jazz.hr-a (tada Međunarodni dani jazza).

DOG (Drums, Organ and Guitars) Project čija je glazba fuzija rocka, jazza i još mnogih utjecaja, žestoko je otvorio večer. Legendarni Neven Frangeš na orguljama i Borna Šercar koji se odlično snašao u ulozi rock bubnjara zapravo su bili jazz, a Kruno Domaćinović na gitari i Mladen Pejković na bas gitari pobrinuli su se da svirka bude "na struju", te publiku katapultirali u 70-te godine prošlog stoljeća. Ovi stilski vrlo različiti glazbenici okupljeni u interesantan jazz-rock sastav, na koncertu u MD "Lisinski" prvi su se put predstavili publici.

Nakon kratke pauze na pozornicu je izašao James Carter sa svojim Organ triom i zapalio dvoranu. Užitak je počeo čim je trio stupio pod svjetla. Carter je vrlo srdačno pozdravio publiku, osvrnuvši se na činjenicu da je po treći put pred zagrebačkom publikom. Set su otvorili skladbom Djanga Reinharda, a gypsy swing skladbe prožele su veći dio koncerta.

Vidno veseli, a pri tome apsolutno uigrani, poigravali su se svakim segmentom glazbe - tonom, melodijom, ritmom koji su glazbenicima prolazili kroz cijelo tijelo, instrumente, pa čak i glasnice.

Bez obzira na veličinu i umijeće Jamesa Cartera ili možda upravo zbog toga, njegov Organ trio bio je trio jednakih, što se očitovalo u solima i vještom izmjenom instrumenata koji su vodili u pojedinim pasažama. Ovi glazbenici točno znaju koliko su dobri, a to im omogućuje naizgled ležeran pristup. Međutim, svaki taj ležerni ton, improvizacija, pasaža, vuče svoje korijene u izvanrednom poznavanju jazz tradicije koja je tijekom koncerta oslobođena kroz njihova tri instrumenta.

Carter je odlučio zasjati na tenor, alt i sopran saksofonu, a publika je svaki solo pratila oduševljenim pljeskom. Potpuno je vladao svojim instrumentima i iz njih izvlačio zvukove svih nijansi - od maznih, baršunastih tonova do pištanja i šumova. Na momente kao da namjerno pokušava odsvirati ružan ton, pa se ljuti kad mu to baš ne polazi za rukom.

Alex White na bubnjevima bio je kao u transu, a Gerard Gibbs je orgulje pretvorio u čitav orkestar i pri tome se silno dobro zabavljao. Stvorena je atmosfera užitka i dobre zezancije što je s lakoćom preneseno na publiku.

Oni koji žele evocirati atmosferu s koncerta, ili pak nisu uspjeli na vrijeme kupiti ulaznicu imat će priliku pogledati koncert u emisiji "Vrijeme je za jazz", HRT-a. Na idućem koncertu u sezoni Jazz.hr-a nastupit će Jean-Luc Ponty duo, 10. ožujka, također u Maloj dvorani "Lisinski", u 20 sati. (Mirna GOTT)


Podijeli: Facebook Twiter