U našu se redakciju javio gradanin kojem su, tvrdi, nenadano iskljucili vodu. Prema njegovim rijecima, dosad su mu neplaceni racuni mogli premašiti i dvije tisuce kuna da bi tek onda pristigla opomena, a sad mu je voda iskljucena iako duguje tisucu kuna.
To ga je istovremeno iznenadilo i razljutilo jer se to dogodilo i u još 500-tinjak kucanstava samo na Stoji. K tome, kaže, na vodomjere djelatnici Vodovoda postavljaju provizornu gumicu, a ponovno ukljucenje naplacuju 250 kuna te se zapitao je li to novi nacin punjenja gradskog proracuna.
Što je posrijedi, odnosno radi li se o nenajavljenoj akciji pulskog Vodovoda ili im je jednostavno dug za neplacene racune došao "do grla" upitali smo direktora Vodovoda Aurelija Buica.
- Ne radi se ni o kakvoj akciji, vec o redovnim kontrolama koje uglavnom radimo sektorski. Naša procedura je takva da je svaki racun za vodu ujedno i opomena pa se nakon dva ili tri neplacena racuna iskljucuje voda. To je nažalost jedini nacin naplate, rekao nam je Buic.
Kazao je da je Vodovod od svibnja do sredine kolovoza izdao 336 naloga za iskljucivanje vode, a razlog nije iznos na dospjelom racunu, vec broj neplacenih racuna. Buic je dodao da prije iskljucivanja pokušavaju iznaci neko drugo rješenje, poput obrocnog placanja racuna, no cesto se dogada da se i nakon potpisanog sporazuma sa strankom ponovno ne placaju.
Iznos koji naplacuju za ponovno ukljucenje vode Buic smatra realnim buduci da mora naplatiti izlazak ekipe na teren. Kad se izda nalog za iskljucivanje vode na vodomjer se postavi plomba, no mnogi je jednostavnim potezom skinu. Zatim se postavlja takozvana blenda (svojevrsni cep), no za taj problem dužnici angažiraju privatnog vodoinstalatera koji im ukloni blendu. Tek onda, rekao je Buic, ide se na potpuno uklanjanje vodomjera.