Gradnja istarskog cestovnog ipsilona nastavlja se polovicom iduće godine, potvrdili su u BINA Istri. Tada će početi izgradnja punog profila dionice Rogovići - tunel Učka, dugog 28 kilometara i sto metara, a radovi će potrajati dvije godine. Dozvole su već dobivene, većina zemljišta uz prometnicu je otkupljena, a BINA Istra dogovorila je i financijske aranžmane s bankama. Vrijednost izgradnje nove dionice smanjena je sa 169 na 152 milijuna eura, a time je koncesijski ugovor, koji su 1995. potpisali Bouygues i hrvatska država, izmijenjen peti put.
Puni profil
Prije početka gradnje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture potpisat će memorandum o razumijevanju, o kojem treba dati mišljenje i Europska komisija.
Gradnja punog profila bit će i šansa za oporavak posrnule građevinske operative koja se još uvijek ne oporavlja od krize koja je najviše pogodila upravo ovaj sektor. Očekuje se da devedeset posto posla odrade domaći građevinari, te da glavni partner bude Viadukt. U izgradnji nove dionice bit će zaposleno čak tisuću ljudi.
Domaći poduzetnici jedva su dočekali nastavak velikog infrastrukturnog projekta. Miro Mirković, predsjednik Strukovne grupe graditeljstva HGK-Županijske komore Pula i direktor pulske Ceste, veseli se najavljenom nastavku gradnje.
- Za istarske građevinare to bi bilo super, na neki način ja tu vidim spas, oporavak istarskog graditeljstva koje je sada u lošoj situaciji. Nadam se da će biti angažirani u gradnji Ipsilona, pogotovo građevinska operativa, kao što je bilo u svim prethodnim fazama izgradnje. Operativa je u prijašnjim fazama dosta napravila, bili smo maksimalno zastupljeni, dok su ostale radove izvodile velike firme koje su bile angažirane u izgradnji vijadukata i drugih velikih objekata, kaže Mirković. Očekuje i da će Cesti pripasti dio zemljanih radova, gradnja kolnika, sve do završnih poslova asfaltiranja. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU