Prema svemu sudeći, nastavak dupliranja trase Istarskog ipsilona od Pazina do tunela Učka neće krenuti ni u listopadu, kako je svojevremeno bilo najavljeno. Koncesionar Bina-Istra i dalje čeka nastavak pregovora o produženju koncesije s 2027. na 2032. godinu. To je, radi održivosti nastavka investiranja, jedan od uvjeta za dobivanje povoljnog kredita konzorcija banaka koje predvodi Svjetska banka.
Nakon donošenja pravilnika i uredbi novog Zakona o koncesijama, Bina-Istra je ministarstvima pomorstva, prometa i infrastrukture i financija, Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja i Agenciji za javno-privatno partnerstvo dostavila zahtjev za produljenje koncesije. Budući da je riječ o dokumentaciji od nekoliko tisuća stranica, ona se još proučava na nadležnim tijelima, nakon čega bi se trebali nastaviti pregovori.
Proceduri, međutim, ni tu neće biti kraj. Budući da je u međuvremenu Hrvatska ušla u Europsku uniju, nakon dobivanja odobrenja o produljenju koncesije potrebno je i usklađenje s europskim pravilima. Sporazumi će tako morati na razmatranje i odobrenje u Bruxelles, što također zahtijeva određeno vrijeme. Tek nakon toga moći će se finiširati pregovori i sklopiti ugovor s konzorcijem banaka, osigurati novac i započeti radovi.
- S konzorcijem banaka je uglavnom sve dogovoreno pa će se ugovor brzo sklopiti. Obavljen je i veći dio priprema za početak radova. Imamo sve građevinske dozvole, otkupljen je veći dio zemljišta na potezu od Rogovića do Cerovlja, gdje će prvo početi radovi. Održavaju se stalni kontakti s kooperantima koji su do sada radili na Ipsilonu, među kojima ih je najviše iz Istre, pa gradnja po zaključenju svih ugovora može brzo početi, kaže glavni direktor Bina-Istre David Gabelica. (A. POKRAJAC i K. TADIJIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU