Ipsilon: Od lipnja novi sustav naplate

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

S dovršenjem zapadnog kraka Istarskog ipsilona od Kanfanara do Umaga u profilu autoceste uvest ce se zatvoreni sustav naplate na cijelom Ipsilonu. To u Bina-Istri smatraju nužnim za pravedan sustav naplate. Umjesto sadašnje tunelarine na Ucki i mostarine na Mirni naplacivat ce se, naime, prave relacije koje ce vozaci odvoziti.

Cijena - 40 lipa po kilometru

- Cijene cestarina ce se bazirati na 40 lipa po prijedenom kilometru, koliko je uobicajeno na hrvatskim autocestama. Oni koji ce se lokalno voziti na potezu od tunela Ucka do Pazina, koji do daljnjeg ostaje u profilu brze ceste, i dalje nece placati cestarinu.

Njima ce se na ulazu na Ipsilon izdavati kartice, ali ako, primjerice, udu u Vranju i izadu u Pazinu, one ce se na izlazu poništavati, kaže direktor Bina-Istre David Gabelica.

Inace, Bina-Istra je u lipnju prošle godine pustila u promet prvu dionicu u profilu autoceste od Pule do Kanfanara, cime je uveden i zatvoreni sustav naplate na tom dijelu Ipsilona. Izgraden je i novi cvor Vodnjan sjever. Nadalje, gradio se puni profil od Kanfanara do Umaga i do Rogovica.

Bina-Istra je izgradila i kratku, ali za odvijanje prometa znacajnu spojnu cestu od cvora Umag do granicnih prijelaza sa Slovenijom. Takoder, sa zakašnjenjem je u rujnu zapoceta gradnja druge znacajne spojne ceste, od cvora Pula do Pomera.

- Lani smo u gradnju Ipsilona uložili oko 750 milijuna kuna. Poznato je da smo, uz samu trasu Ipsilona, preuzeli i obavezu izgradnje pristupnih cesta od cvora Umag do granice i od cvora Pula do Pomera, koje su kao državne trebale graditi Hrvatske ceste. Istovremeno, od cestarine smo lani naplatili 20 milijuna kuna, kaže Gabelica.

Traži se još 500 milijuna eura

Dionica od Kanfanara do Umaga u profilu autoceste pustit ce se u promet pocetkom lipnja ova godine. Tada ce biti otvorena i spojna cesta od cvora Pula do Pomera, vjerojatno najprije do ceste za Medulin, koja je najbitnija za smanjivanje pritiska na pulsku zaobilaznicu. Druga dionica koja se gradi, od Kanfanara do Rogovica, u promet ce pocetkom listopada.

U meduvremenu priprema se pretvaranje preostalog dijela Ipsilona - od Rogovica do Matulja - u autocestu. Bina-Istra još nije dobila studiju utjecaja na okoliš za tu dionicu. Dovršena je, ali se još razmatra u Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog planiranja i graditeljstva. Ova studija mora na javnu raspravu u gradovima Pazin i Opatija te opcinama Cerovlje, Lupoglav i Matulji.

- Za pripremu izgradnje ove dionice osigurali smo 60 milijuna kuna, što ce se iskoristiti za projektiranje, izradu ugovora o gradnji i medunarodni natjecaj o financiranju. Do kraja mjeseca raspisat cemo natjecaj za projektiranje ovog dijela Ipsilona. Projekti ce se sukcesivno dovršavati pa bismo do kraja godine trebali dobiti prve gradevinske dozvole. To ce nam omoguciti da vec pocetkom 2012. pocnemo graditi na tom dijelu Ipsilona, kaže Gabelica.

Po grubim procjenama, za dovršenje Ipsilona u profilu autoceste - što podrazumijeva i dupliranje tunela Ucka te vijadukata preko Limske drage i rijeke Mirne - trebat ce osigurati 400 do 600 milijuna eura. Bina-Istra ce taj novac potražiti na medunarodnom financijskom tržištu, kao što je to ucinjeno za dosadašnju izgradnju, kada je tvrtka dobila kreditna sredstva od ukupno 700 milijuna eura.

Gabelica smatra da ce Bina-Istra i ovom prigodom dobiti povoljne kredite, a pritom je odlucujuca cinjenica da je jedan do vlasnika tvrtke i nositelj gradnje Ipsilona velika francuska multinacionalna kompanija Bouygues. (Aldo POKRAJAC)

Naplata za Istru na tunelu Ucka

Za vožnju prema Rijeci kartice ce se uzimati na ulaznim rampama pojedinih cvorova, a naplacivat ce se na izlazu iz tunela Ucka prema Rijeci.

Slicno ce biti i prilikom dolaska u Istru pa ce se kartice za naplatu cestarine podizati na rijeckom ulazu u tunel Ucka, a naplacivati na izlaznim rampama. Po sadašnjim informacijama Bina-Istre, cestarina se nece naplacivati na dijelu Ipsilona koji ce ostati u profilu brze ceste od Pazina do Matulja.


Pula - Umag 6 kuna skuplje, do Ucke vecini bez poskupljenja

Uvodenjem novog, zatvorenog sustava naplate u lipnju se ukida naplacivanje mostarine kod vijadukta Mirna, a tunelarina na Ucki ostaje sve do izgradnje punog profila u cijelosti, do Matulja. U Bina-Istri još nisu utvrdili cijene cestarina.

No, racunajuci po uobicajenoj cijeni od 40 lipa po kilometru, ispada da bi za 80 kilometara od Pule do Umaga trebalo platiti 32 kune, a za 50 kilometara od Kanfanara do Umaga 20 kuna. Za 100 kilometara od Pule do izlaza iz tunela Ucke, odnosno u buducnosti do Matulja, placalo bi se 40 kuna. Od Kanfanara do izlaza iz Ucke ce se, po tom izracunu, placati 28 kuna, u što je ukljucena i tunelarina, koja je i do sada iznosila 28 kuna.


Drugim rijecima, putniku iz Pule, Kanfanara, Žminja, Pazina ili Buzeta do Rijeke, primjerice, novi sistem naplate nece prouzrociti dodatne troškove. Skuplji ce biti put iz Pule u Umag, jer se do sada placalo 12 kuna za dionicu od Pule do Kanfanara i 14 kuna za mostarinu na Mirni, dok ce sada ukupni iznos na toj dionici biti šest kuna veci, 32 kune, ali ce se cijelim putem voziti po punom profilu autoceste.

Na sve tarife i nadalje ostaju popusti od 30 posto za placanje elektronskom naplatom, što ce posebno biti povoljno za one koji cesto koriste Ipsilon. Najveci popusti ostaju za tunel Ucku, koji se penju do 70 posto. Oni koji koriste te popuste dionicu od Pule do Rijeke placat ce 21 kunu.


Podijeli: Facebook Twiter