Intimne i emotivne fotografije posvećene majci

S otvorenja izložbe: Jelena Blagović Pavičić u društvu predstavnika Centra vizualnih umjetnosti Batana
S otvorenja izložbe: Jelena Blagović Pavičić u društvu predstavnika Centra vizualnih umjetnosti Batana

U rovinjskom Centru vizualnih umjetnosti Batana, otvorena je izložba fotografija "O Njoj", mlade autorice Jelene Blagović Pavičić. O Njoj, svojoj majci autorica progovara kroz oko kamere bilježeći pri tom atmosferu doma, prostora koje je prisutnost majke zauvijek obilježila ali i predmeta kojima je ona bila vlasnica, njima je rukovala ili bila s njima u dodiru. Dakle, uz portrete majke, kojih je manje, serija fotografija "O Njoj" donosi više "slika"- trenutno ovjekovječenih predmeta a s njima i emocija koje je majka Jelene Blagović Pavičić ostavila u memoriji kćeri.

Mjesto sjećanja

- Fotografski portret moje majke nastao je iz ljubavi i straha. Ljubavi prema majci i straha od zaborava. U želji da svojim pogledom zabilježim naš odnos, odnos majke i kćeri, te atmosferu roditeljskog doma, ispričala sam priču o Njoj. I o sebi. Dio smo iste sekvence, jer ja sam njena projekcija, a Ona je moja. Mjesto odrastanja uz Nju, za mene je mjesto sjećanja, naš mnemonički pejzaž, no to isto mjesto bez Nje postaje beznačajno. Kao što će neminovno s vremenom i postati. No, strah je prevladan, zapisala je autorica fotografija Jelena Blagović Pavičić, u predgovoru kataloga izložbe.

Inače, valja istaknuti da su fotografije "O Njoj" nastavak fotografske serije Jelene Blagović kojima se nastavlja intimni arhiv obiteljske i osobne povijesti započet u serijama "Obiteljsko srebro" i "Prije mene". Upravo, "O Njoj", portret je autoričine majke ispričan kroz fotografske sekvence.

Narav pamćenja

- Snimke vidljivih znakova građanskog života - namještaj, slike na zidu, obiteljske fotografije, uz jedva prepoznatljive motive u sjeni, dim cigarete, refleksije u zraku suptilno grade priču o majci. Izjednačavanje po značenju malih i naoko nebitnih detalja i samoga majčinog lica u postavu izložbe govore o naravi pamćenja. Beskrajno puno sitnih točaka, dokaza prisutnosti ravnopravno se isprepliću u identitetu majke. Cjelina sastavljena od komadića, bez precizne definicije, prigušene boje, bez oštrine obrisa samo pokazuje da ni identitet ne može biti čvršći od (nečije) slike, zapisala je u pratećem katalogu likovna kritičarka Iva Prosoli.

Izložba radova Jelene Blagović Pavičić može se razgledati do 30. rujna. (Napisala i snimila N. ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter