Internetski oglas prikazan 303 milijuna puta

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Premda su zadovoljni sredstvima uloženim u promidžbu ovogodišnje turisticke sezone, hrvatski hotelijeri upozorili su nedavno da ce konkurencija, opterecena vecim minusima, jamacno za sljedecu sezonu svoja sredstva za reklamiranje znatno povecati. Koliko, rano je govoriti, no nije zgorega podsjetiti kolika je sredstva uložila Hrvatska, a koliko ulažu neke nama turisticki konkurentne zemlje.

Celni ljudi našeg turizma podsjecaju da su nužne mjere poduzete vec u jesen 2008. godine. Najjednostavnije receno, u proracunu za 2009. sredstva za ukupnu promidžbu su utrostrucena, s devet na 28 milijuna eura. Kljuc uspjeha, medutim, leži u suradnji javnog i privatnog sektora, koju je Ministarstvo turizma uspostavilo u studenome 2008. kada su zajedno s turoperatorima, hotelijerima i udrugama u turizmu postignuti dogovori o konkretnom nacinu djelovanja u 2009. godini. Od ostalih mjera vrijedi spomenuti, primjerice, da je peterostruko pojacano internetsko i globalno TV oglašavanje na svim emitivnim tržištima, te globalno TV oglašavanje, zahvaljujuci cemu je oglas za hrvatski turizam na internetu prikazan 303 milijuna puta.

Odgovor na pitanje koliko konkurencija ulaže u promidžbu nije lako dati. Upozorava na to i direktorica ureda HTZ-a u Madridu Sanja Jelic. Španjolska, primjerice, ima turisticku zajednicu nalik našoj i fond za promidžbu na nacionalnoj razini koji je u 2008. bio težak nekih 40 milijuna eura, ali ima i regije sa svojim regionalnim fondovima koje su zajedno, na osnovu sprege privatnog i javnog sektora, u promidžbu te iste godine uložili 324 milijuna eura. Samo Andaluzija kao regija uložila je 2008. godine u promidžbu 90 milijuna eura. No, cinjenica je i to, upozorava Jelic, da su unatoc velikim ulaganjima Španjolci zabilježili pad dolazaka u ovoj sezoni. To govori da nije sve ni u novcu, makar novca za promidžbu nikad dosta, veli Jelic. A ako je vjerovati Španjolcima, Hrvatska se za razliku od drugih dobro pozicionirala zahvaljujuci sloganu «Hrvatska - Mediteran kakav je nekad bio» koji im, kažu, daje jasnu sliku što se zapravo nudi.

Ako se cini da Španjolci ulažu znatno više, nama susjedna Slovenija, cini se, ulaže znatno manje. Slovenska turisticka agencija ove je godine dobila od države šest milijuna eura te još 2,1 milijun eura europskih sredstava. Promocijska sredstva za sljedecu godinu za sada ne namjeravaju povecavati, vec kane ostati na 8,1 milijun eura. No, pritom treba svakako imati na umu da je ukupni turisticki promet Slovenije više od sedam puta manji od hrvatskog. Štogod ucinila konkurencija, Hrvatska je i opet kovac svoje srece. Kako je kani kovati, cut ce se na Danima hrvatskog turizma krajem listopada. Do tada celni ljudi našeg turizma porucuju da je program rada HTZ-a s budžetom i promidžbenim aktivnostima za 2010. godinu u izradi, dok Ministarstvo turizma i Vlada RH intenzivno rade i na pripremi sezone 2010.


Podijeli: Facebook Twiter